خبرگزاری کار ایران

کارشناس هواشناسی استان:

هوای قزوین سرد می شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۶۰۸

کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: با ورود سیستم بارشی به استان قزوین بارش باران همه مناطق را فرا می‌گیرد و دمای هوا بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مریم بهروزی اظهار کرد: سیستم بارشی که از شب گذشته وارد استان شده بارش باران را امروز به همراه خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی استان بیان کرد: در حال حاضر بارش باران در معلم کلایه به ۱۰ میلیمتر، رازمیان ۹ میلیمتر و قزوین به ۲.۵ میلیمتر رسیده این سیستم بارشی تا اوایل هفته آینده به تناوب همه مناطق استان را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

بهروزی تصریح کرد: از بعدازظهر امروز به دلیل نفوذ زبانه‌های پرفشار تا صبح پنجشنبه شاهد وزش بادهای نسبتاً شدید شمالی خواهیم بود که کاهش دما بین ۸ تا ۱۲ درجه نیز پیش بینی می‌شود.

وی گفت: برای امشب و فردا در پاره‌ای از نقاط بویژه مناطق سردسیر و کوهستانی و ارتفاعات بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی یادآور شد: همچنین برای ارتفاعات این بارش‌ها به صورت برف است و برای گردنه‌ها با وزش باد شدیدی که داریم احتمال کولاک هم می‌رود.

کارشناس هواشناسی استان بیان کرد: از بعدازظهر ۵ شنبه تا ظهر جمعه بارش‌ها از شدت و گسترش بیشتری برخوردار خواهد بود و روز چهارشنبه از میزان بارش‌ها کاسته شده و وزش باد شدید شمالی را شاهد خواهیم بود.

بهروزی اضافه کرد: کمینه دما در سیردان و کوهین با یک درجه بالای صفر و راز میان با ۲۶ درجه بالای صفر بیشینه دما را در استان دارد.

به گفته وی، همچنین نوسان دمای هوای قزوین در روز گذشته بین ۶ درجه و ۲۱ درجه بالای صفر گزارش شده است.

این کارشناس هواشناسی با توجه به کاهش دما و وزش بادهای شدید شمالی از کشاورزان خواست برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات خود اقدامات لازم را انجام دهند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز