خبرگزاری کار ایران

سردار جاویدان خبر داد:

شناسایی 18 شایعه پرداز حوزه کرونا توسط پلیس کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۵۲۱

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از شناسایی 18 شایعه پرداز فضای مجازی که راجع به شیوع کرونا اقدام به انتشار و یا بازنشر مطالب کذب کرده بودند، خبر داد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، به نقل از پایگاه‌خبری پلیس، سردارعلی اکبر جاویدان اظهار داشت: شناسایی این افراد به دنبال رصد دقیق فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا انجام گرفته است.

وی ادامه داد: از همان ابتدای شیوع کرونا در کشور و استان کرمانشاه، کارشناسان پلیس فتا به صورت دقیق و شبانه روزی اخبار منتشر شده در خصوص این بیماری که در فضای مجازی تولید و بازنشر می‌شد را زیر نظر داشتند.

سردار جاویدان تصریح کرد: در همین راستا و با توجه به اهمیت مطالب منتشره در فضای مجازی که مخاطبان بسیاری نیز دارد 18 نفر از افراد شایعه پرداز که اقدام به انتشار و یا بازنشر مطالب کذب که عموما امنیت روانی جامعه را دچار چالش می کرد شناسایی و پس از احضار به پلیس فتا تذکرات لازم را دریافت کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه پلیس کاملا بر اتفاقات فضای مجازی اشراف دارد، گفت: این افراد در صورت تکرار کار خود به مقامات قضایی معرفی خواهند شد.

وی تاکید کرد: پلیس به هیچ کس اجازه نمی دهد با نشر اکاذیب در دل مردم ترس ایجاد کرده و امنیت روانی شهر و جامعه را مختل کند.

سردار جاویدان ادامه داد: اقدام دیگر پلیس در موضوع کرونا، برخورد قاطعانه با محتکران و گرانفروشان بود و طی 50 روز اخیر بسیاری از این افراد شناسایی و دستگیر شده و برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضایی شدند.

رئیس پلیس استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: پلیس قبلا به این افراد هشدارهای لازم را داده بود و با تعامل خوبی که میان نیروی انتظامی و دستگاه قضائی وجود دارد افراد محتکر و گرانفروش با سخت ترین مجازت‌ها روبه رو خواهند بود چرا که با جان مردم بازی کرده و اجازه دسترسی شهروندان به مواد مورد نیاز را نداده‌اند.

وی ادامه داد: پلیس تا آخرین لحظه حضور بیماری کرونا در کنار مردم خواهد بود و تحت هیچ شرایطی به عده ای فرصت طلب و سودجو اجازه عرض اندام و فعالیت نمی دهد.

سردار جاویدان در عین حال با قدردانی از همکاری مردم با پلیس، از آنها خواست تا افراد محتکر، گرانفروش و شایعه سازان فضای مجازی را به ماموران انتظامی معرفی و مطمئن باشند چنین افرادی به سزای عمل خود خواهند رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز