خبرگزاری کار ایران

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان:

ذخیره خونی استان وضعیت مناسبی ندارد/ مردم نگران آلوده شدن به ویروس کرونا در مراکز انتقال خون نباشند

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۳۵۷

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش مراجعه اهدا کنندگان، وضعیت ذخیره خونی استان در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

 سهیلا خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن تایید این مطلب ظهار داشت: سال گذشته ۷۸ هزارو ۵۵۱ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌ها و مراکز سازمان انتقال خون در سراسر استان مراجعه کردند که از این تعداد ۶۰ هزارو ۹۵۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

خسروی افزود: چهار هزارو ۱۴۳ نفر زن و ۵۶ هزارو ۸۰۸ نفر مرد بودند.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین ۴۲ هزارو ۳۴ واحد خون از استان های دیگر دریافت شده است.

وی بیان کرد: از اول فروردین امسال تاکنون نیز ۲ هزارو ۹۷۱ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌ها و مراکز سازمان انتقال خون در سراسر استان مراجعه کردند که ۲ هزارو ۴۰۵ نفر موفق به اهدای خون شدند.

خسروی ادامه داد: از این تعداد ۱۸۲ نفر زن و ۲ هزارو ۲۲۳ نفر مرد بودند.

وی گفت: تاکنون یکهزارو ۶۱۹ واحد خون از استان های دیگر دریافت شده اما با توجه به شیوع ویروس کرونا ممکن است برای دریافت از سایر استان ها با مشکل مواجه شویم که باید این نیاز را در خود سیستان و بلوچستان تامین کنیم.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: پایگاه‌های انتقال خون در استان از ایمنی بسیار بالایی برخوردار هستند و هم استانی‌های عزیز نباید نگران آلوده شدن به ویروس کرونا در این مراکز باشند.

وی دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم‌خونی را از شرایط لازم برای اهداکنندگان خون عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز