خبرگزاری کار ایران

معاون بهره‌برداری شرکت منطقه‌ای کردستان خبر داد:

مسدود کردن بیش از 300 چاه غیرمجاز در کردستان

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۳۰۳

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت منطقه‌ای کردستان گفت: بیش از ۳۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در این استان مسدود شد.

به گزارش ایلنا، عرفان مومن پور گفت: پارسال در مجموع بیش از ۳۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود و بر اثر آن حدود ۳.۴ میلیون مترمکعب آب به آبخوان‌ها برگشت داده شد.

مومن‌پور افزود: در استان کردستان بیش از ۱۳ هزار و ۸۰۰ حلقه چاه مجاز دارای پروانه بهره‌برداری وجود دارد که از این تعداد ۳۳ درصد منابع برقدار و مابقی آن شامل ۶۷ درصد منابع غیربرقی است.

وی بر جدیت این شرکت در برخورد با متخلفان و حفر چاه‌های غیرمجاز به ویژه در دشت‌های شرقی استان تاکید کرد و افزود: بر اساس آمار بدست آمده در کردستان تعداد هفت هزار حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و اطلاعات آن ثبت و بروزرسانی شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان یادآور شد: از ابتدای آغاز پروژه نصب و بهره‌برداری کنتور‌های هوشمند آب در استان تا پایان اسفند پارسال تعداد ۲ هزار و ۷۶۲ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی آب و برق بر روی چاه‌ها نصب شده است.

مومن‌پور اضافه کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۲۲ مورد آن در دشت‌های شرقی استان نصب و بیش از ۹۰ درصد منابع آبی برقدار را در این منطقه پوشش داده است و از این آمار ۵۰ دستگاه آن در سال ۹۸ نصب و به بهره‌برداری رسیده است.

کردستان، استانی کوهستانی و اقلیم آن متاثر از توده‌های هوای گرم و مرطوب مدیترانه‌ای است که موجب بارندگی‌هایی در بهار و ریزش برف در زمستان‌ها می‌شود.

میزان بارندگی سالانه در شرایط عادی اقلیمی معادل ۴۵۵ میلی‌متر و بیشترین میزان بارندگی سالیانه مربوط به شهر‌های مریوان و بانه با حدود ۸۰۰ میلی‌متر و کمترین میزان بارندگی در شرق استان حدود ۴۰۰ میلی‌متر و در قسمت مرکزی یعنی سنندج نزدیک به ۵۰۰ میلی متر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز