خبرگزاری کار ایران

علائی خبر داد:

ثبت نام ۳۵۶ نفر برای دریافت بیمه بیکاری/ بیکاری ۲۸۷ نفر از کارگران میبدی بر اثر کرونا / ده فعالیتی که تحت حمایت قرار گرفته اند

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۲۱۲

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان میبد از ثبت نام ۳۵۶ نفر تا روز ۱۸ فروردین برای دریافت بیمه بیکاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، سیداحمد علائی اظهار داشت: از این تعداد ۲۸۷ نفر دلیل بیکاری را حوادث غیرمترقبه (کرونا) انتخاب کرده و ۶۹ نفر نیز به طور غیرمستقیم به دلیل تاثیر این ویروس بر کسب و کارشان از کار بیکار شده اند.

وی با تاکید بر اینکه ده رسته از طرف دولت تحت حمایت بیمه بیکاری به علت آسیب پذیر بودن از کرونا قرار می گیرند، ادامه داد: کارگرانی که در مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران ها، تالارهای پذیرایی، قهوه خانه ها، اغذیه فروشی ها، مراکز مربوط به گردشگری مانند هتل ها، بوم گردی ها و …، حمل و نقل‌عمومی مسافر دورن و برون شهری، دفاترخدمات مسافرتی و گردشگری، تولید و توزیع پوشاک، کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز و  مجتمع های فرهنگی، آموزشی، تفریحی و ورزشی، مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی مشغول به کار بوده اند می توانند از این حمایت بهره مند شوند.

وی با اشاره به تاثیرات شیوع کرونا بر وضعیت شغلی‌کارگران ادامه داد: کارگران می‌توانند با مراجعه به سامانه https://bimehbikari.mcls.gov.ir برای دریافت بیمه بیکاری اقدام به ثبت نام کنند تا روند پرداخت مستمری به آنها انجام شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان میبد تصریح کرد: این کارگران از اسفندماه سال گذشته تا اردیبهشت ماه سال جاری تحت حمایت بیمه بیکاری قرار خواهند گرفت.

وی بیان کرد: براساس قانون، افراد بعد از بیکار شدن ٣٠ روز مهلت دارند در سامانه درخواست بیمه بیکاری اطلاعات خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز