خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت خبر داد:

روند نظارت بر فروشگاه های زنجیره ای تشدید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۱۴۹

فرماندار رشت از تشدید نظارت و کنترل ویژه فروشگاه‌های زنجیره ای در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی مبارزه با کرونا خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، میرشمس مومنی زاده در بیست و دومین جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان رشت که با حضور مدیران فروشگاه‌های زنجیره‌ای برگزار شد، به آمار بالای تعداد مبتلایان به کرونا در روزهای نخست شیوع این بیماری در شهرستان رشت اشاره کرد و اظهار داشت: علیرغم تلاش همه نیروهای دست اندرکار و کادر درمانی، در روزهای نخست، شوک عظیمی به همه ما وارد آمد به گونه‌ای که هیچ آینده روشنی از این بیماری، برای ما متصور نبوده و به هیچ عنوان نمی شد زمانی را برای غلبه بر این ویروس در نظر گرفت.

فرماندار شهرستان رشت در ادامه افزود: تعداد مراجعین و بیماران به اندازه زیاد بود که کمبود شدید تخت در بیمارستان ها احساس می شد، به گونه ای که گاهی تخت خالی برای بیماران بدحال و نیازمند بستری شدن در بخش آی سی یو نیز وجود نداشت.
 
وی با اشاره به آخرین آمار احصاء شده در خصوص شرایط کنونی شهرستان در خصوص بیماری کرونا، تصریح کرد : خوشبختانه، با تلاش شبانه‌روزی تمامی مسئولان و مدیران و همکاری بسیار ارزنده مردم، روند صعودی ابتلا به این بیماری تا حدودی تحت کنترل در آمد.
 
مقام عالی دولت در مرکز استان، اقدام مردم را در خصوص  قرنطینه اختیاری، بسیار ارزشمند دانست و ادامه داد: مردم با اقدام به موقع نسبت به قرنطینه کردن خویش در خانه و یا با امدادرسانی نسبت به بیماران و مبتلایان، نقش مهمی را در مدیریت این بحران ایفا کردند.
 
مومنی زاده ادامه داد: تعداد قابل توجهی از مردم عزیز ما، با تولید وسایل بهداشتی در پایگاههای بسیج، دهیاری‌ها، شوراها، کانونهای فرهنگی و مساجد و بعضا با رها کردن کار روزمره خویش، به کمک مبتلایان شتافتند و حتی اقدام به تهیه پکیج های مواد غذایی برای افراد بی بضاعت نمودند، به گونه ای که اقدامات آنها، تداعی گر روزهای پیروزی انقلاب اسلامی و روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی بوده و فضایی سرشار از همدلی و همگرایی ایجاد شد.
 
مومنی زاده با تأکید بر اینکه این فضای همدلی در موازات با اقداماتی چون پیشگیری از تجمعات و ترددهای غیرضروری به نتیجه می‌رسد، افزود:آگاهی‌مردم نسبت به‌ خطر جدی این بیماری، با تبیین، تبلیغ و اطلاع‌رسانی رسانه ها، به مراتب بیشتر شد و به تبع آن حضور مردم در شهر، تجمعات و مجالس ختم و شادی بسیار کاهش یافت و حتی برگزاری مراسمی چون نماز های جماعت و جمعه به طور موقت منتفی شد.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به گردشگر پذیر بودن استان گیلان و تشدید شرایط شروع بیماری در صورت ورود مسافران و گردشگران، گفت: مسافرت‌های نوروزی در سال جدید، به شدت کاهش یافت که البته تعداد زیادی از هموطنان‌مان با آگاهی کامل و به صورت خودخواسته از مسافرت پرهیز نمودند و عده‌ قلیل دیگر با اعمال قانون و حضور نیروی زمینی ارتش در ورودی های استان که ضمن ارائه خدمات بهداشتی از ورود مسافرین غیرضروری جلوگیری می کردند، از مسافرت صرف نظر کردند.
 
وی بار دیگر با اشاره به عدم تجمع افراد جهت برگزاری مراسم روز طبیعت از آگاهی مردم و حضور فعالانه پلیس راهور و نیروی انتظامی، تشکر نمود و اظهار داشت: فرهنگ بالای مشارکت اجتماعی، درک فراوان، احساس مسئولیت و همکاری همه مردم و اصناف در خصوص تعطیلی بازارهای محلی که در جهت تامین سلامت هم میهنانمان صورت پذیرفت، همواره جای تقدیر دارد.
 
مومنی زاده با اشاره به توانایی انتقال بالا و آسان ویروس کوید ۱۹، تصریح کرد: در صورت کوچکترین غفلت، شرایط سلامتی جامعه به بحران روزهای نخستین برمی‌گردد که در آن صورت خطر بسیار بزرگی می تواند جان انسانها را تهدید کند و با این که در حال حاضر در نقطه بهتری نسبت به گذشته ایستاده‌ایم، باید به این تلاش ها و عمل به دستورالعمل ها و بخشنامه ها تا ریشه کن شدن نهایی این ویروس به صورت مستمر ادامه دهیم.
 
وی اقدامات کنونی و اعمال فشار برای جلوگیری از ایجاد تجمعات را تنها به خاطر تامین سلامت مردم و جامعه خواند و ادامه داد: در حال حاضر دستور بر رعایت اصول بهداشتی در فروشگاه های بزرگ به هر طریق ممکن است، رویکردهایی چون خرید و فروش اینترنتی یا تلفنی و تحویل کالاها درب منزل که نیاز به حضور مردم در فروشگاه ها را تقلیل دهد.
 
وی در ادامه افزود: ایجاد سیستم نوبت دهی به مشتریان و جلوگیری از تجمع انبوه آن ها و اتخاذ تدابیری چون رسم خطوط جدا کننده، گذاشتن باکس و یا هر وسیله ای برای مشخص نمودن مرز قرارگیری هر انسان از دیگری با رعایت فاصله اجتماعی، ضدعفونی نمودن فضای فروشگاه، تامین وسایل بهداشتی اولیه و ابتدایی و همچنین کنترل بهداشتی تمامی کارکنان و فروشندگان می تواند در این راستا بسیار کارگشا باشد.
 
مومنی زاده با بیان اینکه علاوه بر بازرسی اماکن، اصناف و صنعت معدن و تجارت،  اداره بهداشت نیز موظف است نظارت لازم را بر عملکرد فروشگاه ها داشته باشند، تاکید کرد: همه این اقدامات در راستای دستیابی به هدف غایی که همانا جلوگیری از تجمعات و ترددهای غیرضروری در راستای ریشه کن نمودن ویروس است، زیرا با حفظ ثبات کنونی و رعایت همه جانبه تمامی دستورالعملها، می توان امیدوار  بود مردم کنترل کامل این ویروس را در آینده ای نزدیک شاهد باشند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز