خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور اجتماعی استانداری خبرداد:

اجرای طرح ساماندهی مشارکت‌های مردمی در محلات قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۱۴۱

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: طرح ساماندهی مشارکت‌های مردمی در پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری کرونا در محلات قزوین اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مریم بیدخام در جلسه کارگروه اجتماعی ستاد استانی مبارزه با کرونا، نقش سمن‌ها را در برنامه‌های مقابله با ویروس کرونا مؤثر دانست و اظهار کرد: با کمک خیرین، سازمان‌های مردم نهاد و مشارکت‌های اجتماعی توانسته‌ایم در تولید اقلام بهداشتی مردم تا حدودی به خودکفایی برسیم و نیازهای خود را تأمین کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری افزود: در اجرای طرح مقابله با ویروس کرونا سازمان‌های مردم نهاد، شبکه‌های سمن‌ها، هیات‌های مذهبی، خیرین، روحانیون، موکب‌های اربعین، گروه‌های جهادی، تشکل‌های اساتید، دانشجویی، دانش آموزی، هیات‌های ورزشی، هنرمندان، انجمن‌ها، اصناف و بازایان، کارمندان و کارگران، نظام پزشکی و پرستاری، کانون جوانان هلال احمر و سایر گروه‌های خودجوش مردمی مشارکت دارند.

بیدخام بیان کرد: آموزش بهداشت فردی، حمایت اقشار ضعیف و آسیب پذیر و نحوه توزیع اقلام بهداشتی به ویژه ماسک از مواردی است که باید با جانمایی مناسب در محلات به نحو مطلوبی به اطلاع مردم برسد تا دسترسی شهروندان به این کالاها تسهیل شود.

وی یادآور شد: در شرایط کنونی لازم است نسبت به توزیع مایحتاج عمومی و کالاهای بهداشتی در محلات آسیب پذیر اقدام شود و حمایت از کودکان کار مدیریت شده و با قدرت ادامه داشته باشد.

این مسئول خاطر نشان کرد: با کمک تشکلهای مردمی و خیرین استان قزوین در تولید اقلام بهداشتی مانند لباس ایزوله، شیلد و عینک محافظ به خودکفایی رسیده ایم وبا حمایت خیرین می‌توانیم معین استان‌های دیگر باشیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اضافه کرد: در نشست خیرین با استاندار قزوین مقرر شد کمک‌های مردمی به صورت متمرکز با محور دانشگاه علوم پزشکی برای کمک به پیشگیری و درمان کرونا صورت گیرد تا خدمات مطلوب‌تری به کادر درمان و بیماران ارائه شود.

بیدخام تصریح کرد: ساماندهی و مداخله هدفمند مادی و معنوی تشکل‌های مردمی در مدیریت بیماری کرونا در راستای اهداف، سیاست‌ها و مسائل فنی ابلاغی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با رویکرد محله محوری انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در طرح ساماندهی مشارکت‌های مردمی برای مقابله با کرونا که از سوی وزارت کشور ابلاغ شده موضوعاتی مانند محله محوری، افزایش تاب آوری جامعه با رویکرد آموزش، پیشگیری و درمان در دستور کار قرار دارد.

این مسئول عنوان کرد: کارگروه اجتماعی ستاد استانی مبارزه با کرونا شامل پیگیری و هماهنگی اجرای ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌های صادره از ستاد استان و بسترسازی تحقق آن در سطح شهرستان‌های تابعه و فراهم کردن زیرساخت لازم برای مشارکت داوطلبانه مردم، استفاده از ظرفیت گروه‌های مرجع مورد اعتماد مردم در راستای ایجاد آرامش و اطمینان بخشی و ایجاد تعامل و هماهنگی بین مراکز بهداشت و درمان با جامعه هدف است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اعلام کرد: تعیین اولویت‌ها و نیازمندی‌ها به ویژه مناطق آسیب خیز سیاست گذاری و تعیین میزان سهم و مأموریت هر یک از سازمان‌ها و نهادهای مردمی، برنامه ریزی برای جذب و بهره‌برداری مطلوب از ظرفیت‌های مردم، راهبری و هدایت در توزیع صحیح و عادلانه مشارکت‌های جذب شده، استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای جمع‌آوری کمک‌های عادی مردم و مصرف در راستای اجرای طرح از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز