خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان:

بیش از ۷ میلیون خودرو در جاده‌های قزوین تردد کردند/ کاهش ۶۸ درصدی ترددها

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۱۰۹

هفت میلیون و ۱۸۴ هزار و ۸۸۳ دستگاه خودرو از راه‌های ارتباطی استان قزوین در تاریخ ۲۵ اسفند ماه پارسال تا پایان ۱۶ فروردین ماه امسال تردد کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، جواد حق‌لطفی گفت: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا پایان ۱۶ فروردین ماه امسال هفت میلیون و ۱۸۴ هزار و ۸۸۳ دستگاه خودرو از راه‌های ارتباطی این استان تردد کردند که این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۶۸ درصدی روبرو بوده است.

مدیرکل راهداری استان تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و تاکید ستاد ملی مقابله با این بیماری و اجتناب مردم از سفرهای جاده‌ای، آمار سفرهای نوروزی را امسال به طور قابل توجهی کاهش داده تا جایی که بسیاری از جاده‌های اصلی و فرعی، به خصوص آزادراه‌های استان برای نخستین مرتبه روزهای خلوتی را تجربه کردند.

به گفته حق لطفی، طی این مدت همچنین ناوگان جاده‌ای حمل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز با جا به جایی ۷۳ هزار و ۸۹۵ مسافر در مقایسه با ۱۰۴ هزار و ۳۳۲ مسافر جابه‌جا شده در نوروز سال گذشته با کاهش ۲۹ درصدی روبرو شد.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی فاصله گذاری اجتماعی که از هشتم فروردین ماه سال جاری و به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا آغاز شد، اظهار داشت: در قالب این طرح برای هر یک از بخش‌های کشور مسوولیتی مشخص شد و مبادی ورودی و خروجی استان نیز برای جلوگیری از ورود پلاک‌های غیربومی و مسافران به داخل استان، با هماهنگی پلیس راه مسدود گردید.

این مسئول افزود: با اجرای این طرح که تا اواخر ماه جاری نیز ادامه خواهد داشت، آمار تردد خودروها در سطح جاده‌های استان نیز بیش از پیش کاهش پیدا خواهد کرد.

رئیس کمیته خدمات حمل و نقل ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر استان یادآور شد: البته برای قطع کامل زنجیره انتقال ویروس کرونا این کاهش تردد کافی نبوده و باید سفرها و رفت و آمدهای غیرضروری به صفر برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز