خبرگزاری کار ایران

در سال گذشته انجام شد؛

صدور مجوز 10 اقامتگاه بوم‌گردی و سفره‌خانه سنتی در قوچان

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۹۸۵

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قوچان از صدور مجوز 10 اقامتگاه بوم‌گردی و سفره‌خانه سنتی در این شهرستان طی سال 98 خبرداد.

به گزارش ایلنا از مشهد، جواد رجبی با اعلام این خبر افزود: مجوز این تأسیسات در شهر قوچان و روستاهای هدف گردشگری از سوی استان صادر شده است.

وی ادامه داد: این اقامتگاه‌های بوم گردی در روستاهای یدک دو مورد (یوسفخان، شمخال)، در بادام دو مورد (برسلان و شارک) و هم‌چنین یک سفره‌خانه سنتی در شهر قوچان مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قوچان اظهار کرد: این تأسیسات گردشگری با دریافت مجوز، مراحل ساخت و تبدیل را می‌گذرانند و در سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید و برای رفاه مسافران و گردشگران در یک بنای قدیمی بافرهنگ و آیین‌های همان منطقه خدمات‌رسانی خواهند کرد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از همراهی مردم شهرستان برای خانه ماندن و مقابله با ویروس کرونا گفت: پس‌ از اینکه با سربلندی از این بحران عبور کردیم، شرایط خوبی را برای مسافران و گردشگران در شهرستان فراهم خواهیم کرد که مردم، مسافران و گردشگران با شورونشاط بیشتری از گردشگری قوچان بهره‌مند شوند.

از شهرستان قوچان 47 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد و مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان شامل دره زیبای شمخال، محور سد تبارک، روستاهای هدف گردشگری یدک، یوسفخان، محور روستای قره شاهوردی و طبیعت زیبا و بکر باج‌گیران است.

شهرستان قوچان در فاصله 125 کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز