خبرگزاری کار ایران

مستوفی مطرح کرد:

شهروندان محصولات غذایی صنعتی دارای مجوز را با اطمینان مصرف کنید

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۹۲۳

مدیر نظارت بر موادغذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به مستندادت علمی موجود برای از بین بردن ویروس کرونا در مواد غذایی به دمای حداقل 60 درجه سانتیگراد نیاز است که این مسئله در تولید صنایع غذایی رعایت می‌شود و جای هیچگونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، شهریار مستوفی گفت: مردم عزیز در این ایام می‌توانند مواد غذایی صنعتی را با اطمینان مصرف کنند زیرا مواد اولیه کاملا سالم سازی شده و در پروسه تولید کلیه استانداردها و ضوابط موجود در صنایع غذایی رعایت می شود. نکته بسیار مهم و حائز اهمیت این است که در خصوص محصولات غذایی غیر صنعتی هم در ماده اولیه و هم در بعد از تولید احتمال آلودگی وجود داشته و تا حد امکان در شرایط کنونی که با اپیدمی ویروس کرونا روبه رو هستیم از خرید مواد غذایی رو باز و سنتی جدا خودداری شود.

وی افزود: لبنیات بسته بندی و صنعتی دارای مجوز از سازمان غذا و دارو را با اطمینان مصرف کنید زیرا شیر پاستوریزه در طول فرآیند تولید برای 15 ثانیه در معرض دمای حداقل 75 درجه سانتیگراد قرار گرفته و آلودگی احتمالی را به راحتی از بین می برد اما در خصوص شیرهای استریلیزه دما به مراتب بالاتر است و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

دکتر مستوفی خاطرنشان ساخت: در فرآیندهای پخت و آماده سازی فرآوردهای گوشتی صنعتی دما بالای 70 درجه سانتیگراد بوده و جای نگرانی در خصوص این محصولات در صورت دارا بودن مجوز های لازم از سازمان غذا و دارو نیست. نکته قابل توجه در خصوص کالباس احتمال بروز آلودگی ثانویه به هنگام باز کردن بسته بندی و برش زدن آن است که باید در این زمینه اصول بهداشتی به درستی اعمال شود .

وی با اشاره به خرید نان به عنوان پرمصرف ترین ماده غذایی گفت: در نان‌های کاملا صنعتی و بسته بندی شده دارای پراونه بهداشتی احتمال آلودگی وجود نداشته و با اطمینان می توان نسبت به مصرف آنها اقدام کرد. نکته قابل توجه در خصوص نان های سنتی این است که با توجه به حرارت کافی در فرآیند پخت مشکلی از نظر آلوگی وجود نداشته اما احتمال آلودگی بعد از فرآیند پخت در زمان تحویل به مشتری وجود دارد که در این زمینه نکات بهداشتی به طور کامل در نانوایی ها می بایست رعایت شود تا آلودگی ثانویه به وجود نیاید .

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در این ایام با توجه به شیوع ویروس کرونا  اکیدا توصیه می شود مردم عزیز اصراری برای مصرف آبمیوه‌های باز و لبنیات غیرپاستوریزه همچون شیر، خامه و بستنی نداشته باشند و مصرف فرآورده های غذایی صنعتی پروبیوتیک (فراسودمند ) مانند ماست و پنیر را افزایش دهند زیرا می‌توانند برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز