خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد:

کارگران بیکار شده از بیمه بیکاری بهره‌مند می‌شوند/ تقاضای بیمه بیکاری از سوی 4 هزار کارگر یزدی

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۶۴۰

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: کارگران بیکار شده مشمول قانون کار و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می‌توانند جهت دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه کارگران نقش مهم و تاثیرگذاری در اقتصاد جامعه دارند، اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا تعداد زیادی از واحد‌های تولیدی و صنفی تعطیل و به دنبال آن تعدادی از کارگران بیکار شدند.

وی با بیان اینکه کارگران بیکارشده می‌توانند از بیمه بیکاری بهره‌مند شوند ادامه داد: کارگران بیکارشده مشمول قانون کار و تحت‌پوشش بیمه تامین اجتماعی‌ می‌توانند از طریق سامانه https://bimehbikari.mcls.gov.ir جهت دریافت بیمه بیکاری اقدام کنند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: این بیمه بیکاری شامل ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت است و در کمترین زمان بیمه بیکاری برای افراد واجد شرایط برقرار می‌شود.

ریاحی عنوان کرد: تا امروز چهار هزار و 150 نفر از استان یزد در این سامانه ثبت نام کرده اند که سه هزار مورد از این ثبت نام‌ها ناشی از شیوع ویروس کرونا و تاثیرات آن بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار داشت: واحد‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت را رعایت کنند می‌توانند در چهارچوب این پروتکل به فعالیت خود ادامه بدهند.

ریاحی گفت: این بیمه بیکاری که ناشی از حوادث غیر مترقبه است تا زمانی که بحران کرونا ادامه دارد برقرار است و کارگران نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز