خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری یزد عنوان کرد:

رسیدگی بالغ بر 59 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف/ صلح و سازش در بیش از 11 هزار پرونده

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۶۱۱

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد در امور شوراهای حل اختلاف گفت: علیرغم شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه سال جاری به همت شوراهای حل اختلاف استان تعداد 59 هزار و 363 فقره پرونده در سال 98 رسیدگی و مختومه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدرضا حداد در نشست شورای معاونین دادگستری استان، با اشاره به در شرف اصلاح بودن قانون شورای حل اختلاف در سال 1399 اظهار داشت: اصلاح قانون شوراهای حل اختلاف که قرار بود در سال جاری انجام گیرد نگرانی هایی را در خانواده شوراهای حل اختلاف که عمدتا از نیروهای جوان و با انگیزه هستند ایجاده کرده بود که آینده شغلی آنها چه خواهد شد، لیکن در نحوه بکارگیری پرسنل افتخاری در قانون شوراهای حل اختلاف مقرر است اقدام شایسته ای صورت گیرد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد در امور شوراهای حل اختلاف تصریح کرد: علیرغم همه مشکلات و محدودیت هایی که در شوراهای حل اختلاف وجود دارد پرسنل شورا، همپای دیگر مجموعه‌های قضایی استان در حال انجام وظیفه هستند.

وی عنوان کرد: در سال جاری تعداد 58 هزار و 340 فقره پرونده وارد شوراهای حل اختلاف استان شده و از این تعداد 59 هزار و 363 پرونده نیز مختومه گردید و مانده پرونده ها تا پایان سال جاری در شعب رسیدگی تعداد 4 هزار و 628 فقره است.

حداد اضافه کرد: عملکرد شعب رسیدگی شوراهای حل اختلاف استان با توجه به مشکلات پیش آمده در ماه پایانی سال 1398که عملکرد شوراها و دیگر مراجع قضایی را تحت الشعاع قرار داد با تعداد 1023 فقره پرونده عملکرد مثبت و با درصد ابلاغ الکتورنیک 47/89 بوده است.

وی افزود: در شعب اجرای احکام شورای حل اختلاف نیز از مجموع تعداد 22 هزار و 469 فقره پرونده وارده به واحدهای اجرای احکام شورا در سراسر استان تعداد 23 هزار و  925 فقره پرونده نیز مختومه شده و با عملکرد مثبت 1456 فقره و با در صد ابلاغ الکترونیک 53/95 که برای این واحد به ثبت رسیده است.

این مقام مسئول ابراز داشت: در بحث سازش به عنوان مهمترین وظیفه شورا فعالیت های خوبی در سال جاری صورت گرفته که از مجموع تعداد 38 هزار و 446 فقره پرونده قابل سازش با تلاش مجموعه کارکنان خدوم شورا 11 هزار و 822 فقره سازش شده است.

حداد خاطرنشان کرد: درصد سازش در شعب حل اختلاف استان 39 درصد بوده که به نسبت سال 97 جهش بسیار خوبی داشته است.

وی یادآور شد: در شعب شورای حل اختلاف ویژه زندانیان مستقر در زندان های سراسر استان تعداد یک هزار و 238 فقره پرونده وارد شده و همین تعداد نیز مختومه شده است که از این تعداد 876 فقره پرونده معادل 70 درصد پروندها به صلح و سازش رسیده و تعداد 364 نفر از  زندانیان نیز آزاد شده اند.

حداد در تبیین برنامه های شوراهای حل اختلاف استان گفت: از ظرفیت شعب جدیدی که در بازداشتگاه های شهرستان های خاتم، ابرکوه و زندان باز شهرستان یزد ایجاد شده که در دستور کار قرار گرفته، در این راستا ابلاغ های اعضاء به تازگی صادر شده است در جهت حل و فصل مسائل و مشکلات و آزادی زندانیان از ظرفیت این شعب نیز استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز