خبرگزاری کار ایران

طباطبایی‌نژاد در گفت وگو با ایلنا مطرح کرد:

لزوم توجه دولت به معیشت مردم برای عبور از بحران کرونا/ زندگی کارگران بیکار شده در اولویت باشد/ قوانین کشور نیاز به بازنگری دارد

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۵۳۲

نماینده مردم اردستان در مجلس با بیان اینکه دولت باید در شرایط بحران کرونا به کمک مردم بیاید و از شهروندانی که در این وضعیت آسیب دیده‌اند، حمایت کند،گفت: دولت باید با معافیت‌ها و ارائه تسهیلات به کسب وکارهای آسیب دیده شرایط عبور از بحران کرونا را برای همه مردم و بویزه کارگران فراهم کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصادق طباطبایی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ابتدا به شعار امسال اشاره کرد و گفت: جهش تولید می‌تواند موتور محرکه اقتصاد مقاومتی باشد و اگر قرار است در اقتصاد مقاومتی خودکفا شویم مهمترین محور آن جهش تولید خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری اعیاد ماه شعبان و مراسم سنتی بزرگداشت یاد اموات و فاتحه خوانی در شهرستان اردستان، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و به دنبال آن در شهرستان اردستان تاکنون هزینه تمام مراسم اموات صرف امور خیر و مخصوصا اهدا به بخش بهداشت و درمان شهرستان شده که اقدامی شایسته بوده است.

وی با اشاره به کمک‌های ارزشمندی که تاکنون مردم و خیران به بخش درمان شهرستان اهدا کرده‌اند، افزود: از همه مردم شهرستان اردستان درخواست داریم هزینه‌های مراسم سنتی عید و براتِ اموات خودشان و همچنین هزینه برگزاری اعیاد نیمه شعبان را جهت امور پیشگیری و درمان بیماران کرونایی منطقه اهدا کنند.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جلسات علنی مجلس چند هفته‌ای با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور تعطیل است و قرار شده از روز یکشنبه به صورت مجازی برگزار شود، گفت: با توجه به وضعیت بیماری چند نماینده مجلس و حتی رئیس مجلس شورای اسلامی، جلسه روز یکشنبه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. البته برگزاری جلسات به صورت علنی با توجه به اخطار وزارت بهداشت قابل انجام نیست.

طباطبایی نژاد در خصوص وضعیت مجلس یازدهم و نمایندگان منتخب تصریح کرد: این شرایط باعث شده بسیاری از نمایندگان دوره یازدهم با یکدیگر آشنایی نداشته باشند، اما ترکیب مجلس یازدهم قطعا متفاوت خواهد بود و در حال حاضر افراد دیگری هم برای ریاست مجلس پیگیر هستند و حتی رایزنی‌های خود را شروع کرده‌اند. البته مجلس دهم با توجه به ویروس کرونا، بودجه سال ۹۹ را بعد از بررسی کمیسیون تخصصی و کمیسیون تلفیق، تصویب کرد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین دستور مجلس دهم در پایان فعالیت خود رأی اعتماد به چند وزیر خواهد بود، اظهار داشت: امیدواریم هیات رئیسه مجلس یازدهم قوی‌تر از قبل تشکیل شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهمترین وظیفه مجلس قانونگذاری است و به طورکلی کشور در موضوع قوانین مشکلاتی دارد، تصریح کرد: قطعا یکی از مهمترین وظایف مجلس یازدهم بازبینی قوانین کشور خواهد بود. بسیاری از قوانین کشور از گذشته وجود دارد که در وضعیت فعلی باید تغییر کند. شاید یکی دیگر از وظایف مجلس این است که باید بیشتر در کنار مردم باشد و مشکلات مردم را هم از نظر قوانین و هم از نظر نظارت بر کار دولت پیگیری کند.

طباطبایی نژاد با اشاره به تعطیلی برخی اصناف در وضعیت کرونایی کشور تاکید کرد: یکی از وظایف دولت این است که در این وضعیت به کمک مردم بیاید؛ بسیاری از شهروندان در این وضعیت آسیب دیده‌اند. البته خود دولت هم در این وضعیت حال و روز خوبی ندارد، ولی باید طرح ویژه‌ای برای مشاغلی که آسیب دیده‌اند در نظر بگیرد. دولت باید با معافیت‌ها و ارائه تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده کمک کند تا این بخش‌ها بتوانند سرو سامان بگیرند.

وی با اشاره به آسیبی که ویروس کرونا به برخی مشاغل و کسب وکارها زده، گفت: دغدغه اصلی دولت در شرایط فعلی باید بحث حفظ سلامت مردم باشد. ویروس کرونا لطمه زیادی را متوجه کشور ما در بخش‌های مختلف کرده است و اولین گامی که دولت باید بردارد، این است که در حوزه رفع مشکلاتی که این ویروس در حوزه اقتصادی وارد کرده گام بردارد. در وضعیت کنونی تعداد زیادی از کارگران فصلی بیکار شده‌اند و از لحاظ معیشتی دچار مشکل هستند و سرو سامان دادن به زندگی این افراد و مشاغل نیاز به تدبیر دولت دارد و باید در اولویت برنامه های دولت قرار بگیرد.

گفت و گو از : علیرضا صفاری فر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز