خبرگزاری کار ایران

غلامی خبر داد:

تداوم تعطیلی مدارس استان تا 22 فروردین/ طرح بازگشایی مرحله‌ای مدارس ابتدا از روستاها/ تمدید تعطیلی دانشگاه‌ها تا ۱۵ اردیبهشت

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۵۲۷

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در اصفهان گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا ۳۰ فروردین ادامه پیدا می کند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حجت‌الله غلامی افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی پیشگیری از کرونا، مدارس این استان همچنان تا بیستم و دوم فروردین تعطیل است.

وی ادامه داد: قرار شد بحث طرح تهیه شده برای مدارس از سوی اداره کل آموزش و پرورش برای ستاد ملی ارسال شود که کلیات طرح این بود که با توجه به شرایط موجود، مدارس بازگشایی نشود مگر با اجرای برنامه ویژه که میزان شدت بیماری در استان بررسی و متناسب با میزان جمعیت دانش‌آموزی و میزان بیماری در شهرستان‌ها به ترتیب و مرحله‌ای نسبت به بازگشایی اقدام کنیم.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در اصفهان اظهار کرد: همچنین سامانه یکپارچه (شاد) که توسط وزارت آموزش و پرورش تهیه شده در فضای مجازی آموزش را ادامه دهد.

وی تصریح کرد: پس از تعطیلی مدارس، سامانه شاد در کشور اجرا می‌شود و یا طرح پیشنهادی که به صورت مرحله‌ای از روستاها و یا مراکزی که شدت بیماری در آنها کمتر است بازگشایی را خواهند داشت.

غلامی با اشاره به بازگشایی دانشگاه‌ها بیان کرد: بحث هر ۲ دانشگاه صنعتی و اصفهان این است که بازگشایی را تا ۱۵ اردیبهشت به تاخیر انداخته و بعد از این تاریخ با توجه به پروتکل‌های بهداشتی تهیه شده دانشگاه‌ها بازگشایی شوند که نیازمند تصمیم‌گیری از جانب ستاد ملی است.

وی اذعان کرد: طرحی توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مطرح شد که ادامه روند فعالیت‌ها در استان از بیستم فروردین به چه صورت باشد که موضوعات و نقطه نظرات اعضا اخذ شد.

وی ادامه داد: از این رو باید اصلاحات لازم انجام و طرح برای ستاد ملی ارسال شود.

غلامی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از پیشنهادات ستاد استانی که قرار شد به ستاد ملی ابلاغ شود این است که طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا ۳۰ فروردین ادامه پیدا کند.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در اصفهان اظهار کرد: دستورالعمل ستاد ملی را با حداقل ظرفیت کارمندی که کمتر یک سوم مشاغل کارمندی و خدماتی شامل می‌شود باید مدیریت کنیم و حجم کارمندان را به سمت ادارات شاهد نباشیم.

وی گفت: همچنان تا بیستم فروردین تردد بین شهرها، غیر بومی‌ها و خارج شدن خودروها از شهر محل سکونت ممنوع است و با جرایم ۵۰۰ هزار تومانی و توقیف خودرو ادامه دارد و بعد از تصویب ستاد ملی تا ۳۰ فروردین تمدید خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز