خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

ثبت‌نام بیش از 52 هزار متقاضی بیمه بیکاری در استان فارس/ شرط پرداخت بیمه بیکاری به افراد/ برخی مشمول بیمه بیکاری نمی‌شوند

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۵۱۳

مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس با بیان اینکه بیمه‌بیکاری به افرادی‌تعلق می‌گیرد که مشمول قانون کار هستند، گفت: افرادی که عضو صندوق بیمه بیکاری هستند و سه درصد هزینه بیمه بیکاری را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند می‌توانند از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنند.

ابراهیم کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه تاکنون حدود 52 هزار و پانصد نفر در سطح استان فارس جهت اخذ بیمه بیکاری در سامانه درخواست بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کرده‌اند، افزود: اسامی افراد بعد از ثبت‌نام به وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی ارسال می‌شود و بعد از پالایش و بررسی سوابق این افراد و این موضوع که بیمه بیکاری شامل ثبت نام کنندگان می شود در مرحله پرداخت قرار می گیرد. (اولویت پرداخت با ده رسته شغلی است که بیشترین آسیب را از شیوع بیماری کرونا دیده اند).

کشاورز با بیان اینکه افرادی که سه درصد حق بیمه بیمه بیکاری را پرداخت نکرده اند، نمی‌توانند از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنند، افزود: با توجه به اینکه صندوق بیمه بیکاری به صورت مجزا فعالیت می کند بنابر این افرادی شامل این بخش می‌شوند که عضو صندوق بیمه بیکاری باشند و مبلغ سه درصد بیمه بیکاری را ماهیانه پرداخت می کنند.

سامانه موقتا بسته و پس از ۷۲ ساعت فعال می شود

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی فارس ادامه داد: در حال حاضر بعضی افراد مانند کارگران ساختمان و رانندگان که هزینه سه درصد بیمه بیکاری را نمی پردازند جهت دریافت بیمه بیکاری اقدام به ثبت نام در این سامانه کرده اند که این مهم مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است و در حال حاضر سامانه ثبت افراد متقاضی بسته و پس از ۷۲ ساعت مجددا فعال خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه اولین لیست افراد مشمول و کسانی که شامل بیمه بیکاری می‌شوند 21 فروردین ماه مشخص می شود، بیان کرد: در این بخش با ارسال پیامک به مشمولین شماره حساب آنها را دریافت و این مبلغ تعیین شده به حساب مشمولین واریز می شود.

ثبت‌نام بیش از 52 هزار متقاضی بیمه بیکاری در استان فارس/ شرط پرداخت بیمه بیکاری به افراد/ برخی مشمول بیمه بیکاری نمی‌شوند

کشاورز در ادامه با بیان اینکه در صورت تمدید پرداخت بیمه بیکاری بعد از سه ماه این موضوع وارد یک پروسه جدید می‌شود افزود: طبق مصوبه دولت مبلغ بیمه بیکاری به این شرط به کارگران پرداخت می شود که کارفرمایان بعد از گذشت سه ماه نیروهای‌شان را مجددا به کار گیرند بطوریکه در خرداد ماه تمام افرادی که بیمه بیکاری دریافت کرده اند باید سر کارشان حضور پیدا کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس افزود: مقرر شده که دولت جهت پرداخت بیمه بیکاری مبلغی بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بپردازد.

وی افزود: در جهت حمایت از کارگران روزمزد، رانندگان و افرادی که شامل این بخش از دریافت بیمه بیکاری نمی شوند، مسئولان استانی به دولت پیشنهاد داده اند که از محل پرداخت بسته‌های معیشتی به این افراد مبلغی واریز شود که این مهم منوط به تصمیم گیری در سطح کلان کشور است.

بعضی از افراد مشمول پرداخت نمی شوند

کشاورز با اشاره به اینکه بعضی از کارفرمایان هم اقدام به ثبت نام در سامانه بیمه بیکاری کرده اند، ادامه داد: طبق بررسی های انجام شده بعضی از افرادی که در سامانه ثبت نام کرده اند مشمول پرداخت نمی شوند.

وی افزود: شعب سازمان تأمین اجتماعی موظف‌اند با توجه به تاریخ بیکاری، با رعایت مقررات مورد عمل و دستورالعمل ابلاغ شده، نسبت به برقراری بیمه بیکاری بیمه شدگان واجد شرایط در اسرع وقت اقدام و نتیجه بررسی های انجام شده را به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مربوط اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز