خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس مطرح کرد:

همه مشکلات اصناف و فعالین اقتصادی حداکثر در ۴ روز آینده شناسایی شوند/ پیشگیری از آسیب دیدن بخش های خرد و کلان اقتصادی استان در دستور کار است/ تعطیلی صنوف غیر ضروری تا ۲۰ فروردین ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۴۷۷

استاندار فارس با تاکید بر اینکه پیشگیری از این تبعات و درمان آنها به نظر تخصصی اتحادیه های اصناف و فعالان اقتصادی نیاز دارد ، عنوان کرد: نمایندگان صنوف، اقشار و فعالان اقتصادی طی 3 تا 4 روز آینده با برگزاری نشست های تخصصی همه مشکلات و آسیب های احتمالی که به کسب و کارها وارد می شود را شناسایی کرده و راهکارهای مناسب و عملیاتی برای حل آنها ارائه دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در نشستی با نمایندگان اصناف و فعالان اقتصادی استان با بیان اینکه پدیده بیماری کرونا جهانی است و نزدیک به  200 کشور را درگیر کرده است، به تبعات این بیماری در حوزه های مختلف اشاره کرد و افزود: یکی از این بخش های حائز اهمیت که بی شک تحت تاثیر شیوع این بیماری قرار گرفته، فعالیت های اقتصادی است که در زمینه تولید، تقاضا، سرمایه گذاری و... اثر گذار است.

وی ادامه داد: در ارائه راهکارها باید به مولفه هایی همچون توجه به واقعیت های موجود ، عملیاتی بودن و دوری از رویا پردازی  توجه شود.

دکتر رحیمی همچنین از پیشنهاداتی سخن گفت که از سوی استان فارس به هیئت دولت ارائه شده و بعضی از این پیشنهادات نیز به تصویب رسیده و تسهیلاتی برای فعالین اقتصادی و کسب و کارهایی که فعالیت آنها در اثر شیوع کرونا محدود یا ممنوع شده در نظر گرفته شده است.

استاندار فارس یادآور شد: بی شک این تصمیمات دولت بخشی از مشکلات اقتصادی را رفع  می کند؛ اما مشکلاتی نیز باقی می ماند که باید با شناسایی آنها در پی جلوگیری از تبعاتی باشیم که ممکن است دامنگیر بخش های خرد و کلان اقتصادی استان شود.

وی افزود: دستگاه های اجرایی مربوطه نیز امکاناتی که دولت در اختیار بخش خصوصی و صنوف قرار می دهد را برای فعالان این عرصه تشریح می کنند و رفع کاستی های احتمالی را در دستور کار قرار می دهند

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه دولت بودجه ای به میزان 100 هزار میلیارد تومان برای مقابله و مدیریت بیماری کرونا و بودجه ای به میزان 75 هزار میلیارد تومان برای بنگاه های اقتصادی و فعالیت های آسیب دیده در نظر گرفته است ، اظهار کرد: بر اساس تصمیم دولت 10 رسته و گروه از کسب و کارها و فعالیت های اقتصادی می توانند از تمهیداتی همچون استمهال پرداخت مالیات و عوارض، اقساط بانکی، تامین اجتماعی، آب، برق، گاز و غیره ، صدور احکام قضایی و مهلت جهت وصول چک های بانکی استفاده کنند.

استاندار فارس درباره چگونگی روند تعطیلی اصناف نیز گفت: تعطیلی صنوف غیر ضروری بر اساس طرح           فاصله گذاری اجتماعی تا 20 فروردین ادامه دارد و پس از آن نیز تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنای عمل قرار می گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه با گذشت یک ماه از تعطیلی اغلب  صنوف نیازهایی در سطح جامعه  وجود دارد که باید رفع گردد به همین منظور لازم است پس از بررسی  وضعیت به منظور رفع نیازهای مردم  بعضی گروه های شغلی با رعایت پروتکل های بهداشتی و با اولویت خدمات غیر حضوری فعال شوند.

 رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فارس، با اشاره به اینکه مقابله با شیوع این بیماری پیش از اپیدمی آن و از 7 بهمن ماه در استان فارس کلید خورده بود، خاطرنشان کرد: شرایط امروز استان فارس در مقایسه با سایر نقاط کشور مناسب ارزیابی می شود که این امر نتیجه فهم همگانی و همراهی مردم و دور اندیشی و            بهره مندی مسئولان استانی از نظرات کارشناسی است و انتظار می رود با به کارگیری این دور اندیشی درباره تبعات اقتصادی کرونا از آسیب به بخش های مختلف در حد مقدورات و با کمک بخش خصوصی جلوگیری شود.

دکتر رحیمی از همراهی ها و همکاری های اصناف و فعالان اقتصادی برای حفظ سلامت جامعه تقدیر و ابراز امیدواری کرد: با ارائه نظرات کارشناسانه و مبتنی بر بررسی های میدانی شاهد کاهش حداکثری آسب های ناشی از کرونا به فعالیت های اقتصادی استان باشیم.

استان فارس با توجه به اینکه بیشتر از 52 درصد از فعالان بخش های اقتصادی در غالب بخش خدمات و در بنگاه های خرد فعالیت می کنند، از وضعیت به وجود آمده دراثر بیماری کرونا این بخش بیشتر آسیب دیده است و از الان باید برای کاهش آسیبها با نظر متولیان بخش خصوصی و نظریات کارشناسی برنامه ریزی نمود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز