خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان خبرداد:

زنده گیری یک سر تمساح سرگردان در روستای دمپک چابهار

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۳۶۷

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: یک سر تمساح پوزه کوتاه مردابی که وارد روستای دمپک از توابع شهرستان چابهار شده بود توسط محیط بانان و همیاران منطقه زنده گیری شد.

به گزارش ایلنا، وحید پورمردان افزود: در پی گزارش مردمی مبنی بر ورود یک سر تمساح به روستا و ایجاد رعب و وحشت در میان اهالی روستا مأمورین اجرایی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار بلافاصله در منطقه حاضر شدند.

وی ادامه داد: محیط بانان با همکاری همیاران محیط زیست منطقه و مردم محلی، تمساح مذکور را زنده گیری و جهت بررسی سلامت به مرکز تیمارداری و نگهداری تمساح مردابی واقع در روستای ریکوکش تحویل دادند. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان وبلوچستان خاطر نشان کرد: مرکز تیمارداری و نگهداری تمساح مردابی واقع در روستای ریکوکش در فاصله 120کیلومتری چابهار- راسک در زمینی به وسعت ده هکتار احداث شده که دارای دو استخر خاکی بزرگ جهت نگهداری و مراقبت تمساح‌های بالغ و نیز محوطه نگهداری نوزادان تمساح و تمساح‌های جوان است.

پورمردان افزود: در محوطه این مرکز گیاهان بومی و سازگار با اکوسیستم منطقه کاشته شده و هم اکنون پوشش گیاهی متراکم و مناسبی برای زندگی و زاد و ولد تمساح‌ها دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز