خبرگزاری کار ایران

امید فر خبرداد:

نفوذ سامانه پرفشار از دوشنبه به آذربایجان‌شرقی/ کاهش محسوس دما و بارش باران و تگرگ

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۲۹۰

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از نفوذ سامانه‌ بارشی از روز دوشنبه به استان خبر داد و گفت: فعالیت این سامانه می‌تواند به بخش‌های مختلف کشاورزی خسارت وارد کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد امیدفر در خصوص پیش بینی وضعیت جوی استان، اظهار کرد: امروز جوی ناپایدار، نیمه ابری و ابری برای استان پیش بینی می‌شود، اما از بعد از ظهر رگبار باران و رعد و برق در انتظار استان خواهد بود و روز یکشنبه نیز جوی نسبتا پایدار در استان حاکم خواهد شد.

وی گفت: نفوذ سامانه پرفشار از بعد از ظهر و شب دوشنبه به استان، موجب کاهش محسوس دما و  وزش باد شدید به ویژه در نواحی شرقی استان خواهد شد.

وی ادامه داد: فعالیت این سامانه‌ بارشی تا اواخر هفته‌ جاری تدوام داشته و بر اساس فعالیت سامانه، وزش باد شدید، کاهش محسوس دما، رگبار باران و رعد و برق و بارش تگرگ در نواحی مستعد، بارش برف نیز در ارتفاعات و سردسیر پیش بینی می‌شود.

  رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: با نفوذ این سامانه، دمای هوای استان ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش خواهد یافت. همچنین احتمال خسارت وزش باد به ویژه در بخش کشاورزی و کاهش دما دور از انتظار نیست.

وی با بیان این‌که طی ۲۴ ساعت گذشته دمای تبریز ۱۲ درجه بالای صفر بوده است، گفت: دمای فعلی تبریز ۱۲ درجه بالای صفر بوده و نسبت به روز گذشته تغییری نکرده است.

امیدفر با بیان این‌که طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشترین بارش از شهرستان عجبشیر با ۸.۲ میلی متر گزارش شده است، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته شهرستان میانه با ۱۹ درجه بالای صفر گرم‌ترین شهرستان و چاراویماق با دو درجه بالای صفر به عنوان سردترین شهرستان استان گزارش شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز