خبرگزاری کار ایران

احمدپور خبر داد:

گُلومی در بستک به گُل نشست

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۲۷۲

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بستک از گلدهی گونه‌ انار شیطان که در منطقه‌ تسان بستک در سطحی بمساحت ۵ هکتار گسترده است، خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، حامد احمدپور گفت: انار شیطان با نام علمی Tecomella undulata و نام محلی گُلومی از گونه‌های ویژه مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری است که گلدهی آن در شهرستان بستک از نیمه‌ دوم اسفند آغاز و تا اواخر فروردین ماه ادامه دارد. 

وی افزود: دوره‌ گلدهی این گونه بسیار کوتاه است و با توجه به اینکه این درخت برای اکوتوریسم‌ها و گردشگران طبیعت بسیار دیدنی است، در زمان گلدهی جلوه‌ زیبایی‌های آن را دو چندان می‌کند.

جنگلدار بستک در ادامه با بیان اینکه این گونه‌ نادر و کمتر شناخته شده از لحاظ شدت انقراض در طبقه‌ بحرانی قرار دارد، از عموم مردم و گردشگران خواست، تنها رویشگاه این گیاه ارزشمند در شهرستان بستک که در منطقه‌ تسان بخش مرکزی وجود دارد را مورد حفاظت قرار دهند و از شکستن شاخه و برگ آن خودداری کنند.

جلوگیری از تصرف اراضی ملی در شهرستان بندرعباس

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرعباس جلوگیری از تصرف اراضی ملی در منطقه گچین بالا خبر داد.

روح اله وفاکیش گفت: میزان ۴۰۰۰مترمربع از اراضی ملی منطقه گچین بالا که فردی بدون در نظر گرفتن اصل ۴۵ قانون اساسی و رعایت مواد ۱و ۲ قانون ملی شدن جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور اقدام به تصرف نموده بود به استناد تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور توسط پاسگاه حفاظت این اداره جلوگیری از تصرف شد.

وی افزود: ارزش ریالی این اراضی 20 میلیون تومان است.

رییس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان بندرعباس، بیان کرد: یگان حفاظت این اداره به صورت شبانه روزی و ایام تعطیل آماده دریافت و بررسی هرگونه اخبار در خصوص تخریب و تصرف اراضی ملی، قطع درخت و آتش سوزی از طریق سامانه ۱۵۰۴ یگان حفاظت است.

توقف عملیات تصرف اراضی ملی در شهرستان بندرعباس

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرعباس از توقف عملیات تصرف اراضی ملی در منطقه شهرو خبر داد.

روح اله وفاکیش گفت: میزان۱۵۲۳ مترمربع از اراضی ملی منطقه شهرو که فردی بدون در نظر گرفتن اصل ۴۵ قانون اساسی و رعایت مواد ۱و ۲ قانون ملی شدن جنگلها،مراتع و آبخیزداری کشور اقدام به تصرف نموده بود به استناد تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها ،مراتع و ابخیزداری کشور توسط پاسگاه حفاظت این اداره از ادامه فعالیت تصرفی آن جلوگیری به عمل آمد.

وی اضافه کرد: ارزش ریالی این اراضی ۷۶۱۵۰۰۰ تومان است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرعباس،تصریح کرد: یگان حفاظت این اداره به صورت شبانه روزی و ایام تعطیل آماده دریافت و بررسی هرگونه اخبار در خصوص تخریب و تصرف اراضی ملی،قطع درخت و آتش سوزی از طریق سامانه ۱۵۰۴ یگان حفاظت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز