خبرگزاری کار ایران

رئیس بیمارستان کودکان امیرکلای بابل:

خطر ویروس کرونا در کمین کودکان/ خردسالان دارای بیماری زمینه ای بیشتر در معرض خطر هستند

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۱۱۹

رئیس بیمارستان کودکان امیرکلای بابل گفت: خانواده‌ها هوشیار باشند که کودکان از خطر ویروس کرونا در امان نیستند و به این بیماری مبتلا می‌شوند.

به گزارش ایلنا، حسن محمودی با بیان اینکه خانواده‌ها هوشیار باشند که کودکان از خطر ویروس کرونا در امان نیستند و به این بیماری مبتلا می‌شوند، گفت: هر چند کودکان خیلی کمتر از بزرگسالان به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، اما خانواده‌ها نباید از این خطر غافل شوند و نکات بهداشتی را همانند افراد بزرگسال برای کودکان رعایت کنند.

وی افزود: کودکانی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند کمتر از بزرگسالان علامت شدید پیدا می‌کنند، اما در مجموع ویروس در کمین کودکان هم قرار دارد.

رئیس بیمارستان کودکان امیرکلای بابل گفت: ویروس کرونا برای کودکانی که بیماری‌هایی همانند سرطان، نقص ایمنی، پیوندَشدهها، متابولیک، کلیوی، آسم و دیگر بیماری زمینه‌ای را داشته باشند، پرخطر محسوب می‌شود.

وی افزود: در شرایط فعلی خانه نشینی و دوری از حضور در تجمعات بهترین گزینه برای در امان ماندن خانواده‌ها و کودکان به شمار می‌آید.

رئیس بیمارستان کودکان امیرکلای بابل با بیان اینکه تا زمانی که خطر برطرف نشده است، فاصله فیزیکی (حداقل یک و نیم متر) حتی در منزل رعایت شود، گفت: چون در داخل ماشین این فاصله فیزیکی رعایت نمی‌شود از مسافرت حتی داخل شهر تا آنجا که ممکن است پرهیز کنند و اگر ناچار بودند حتما از ماسک استفاده کنند، چون افراد ناقل ممکن است بدون علامت باشند و وقتی فاصله بین افراد کم می‌شود امکان سرایت بیشتر است.

 محمودی افزود: خوشبختانه برخی از خانواده‌ها به صورت دقیق و حرفه‌ای نکات بهداشتی و ایمنی را رعایت می‌کنند و انتظار ما این است که این خانواده‌ها برای بستگان و دیگر دوستان خود این فرهنگ سازی را داشته باشند.

وی گفت: همه همکاران ما که در خط مقدم این بحران قرار دارند در خدمت مردم هستند و از مردم تقاضا داریم با جدی گرفتن خطر، با رعایت دستورات بهداشتی، کمک کنند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه شکسته شود و کشور به روال عادی بازگردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز