خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خبر داد:

غربالگری بیش از 560 هزار نفر در یزد/ فعالیت 25 پایگاه غربالگری و تب سنجی

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۹۶۹

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزدگفت: از ابتدای اجرای طرح غربالگری در استان تاکنون بیش از 560 هزار نفر در طرح پایش کرونا، توسط جمعیت هلال احمر یزد غربالگری و تب سنجی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محسن حرازی زاده یزدی با بیان اینکه این طرح از اوایل اسفند ماه سال قبل با حضور امدادگران و داوطلبان این جمعیت آغاز شد، اظهار داشت: با فعالیت امدادگران و جوانان و داوطلبان هلال احمر، طرح ملی غربالگری در مبادی ورودی و خروجی اجرا شد که تا پایان رفع کامل آلودگی زیستی در استان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به حضور تیم‌های امداد و نجات در 25 ایستگاه بازرسی طرح سلامت بیان کرد: همزمان با شیوع و گسترش کرونا در استان یزد تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در محور‌های ورودی و خروجی استان و راه آهن و ترمینال با همکاری مرکز بهداشت و نیروی انتظامی و شهرداری و دیگر دستگاه‌های خدمت رسان استقرار یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه مهم‌ترین هدف تیم‌های امداد و نجات، تب سنجی و هشدار‌های لازم به شهروندان در جهت ممانعت از سفر است اضافه کرد: از زمان اجرای طرح تاکنون هزار و ۳۰۰ نفر با داشتن علائم تب برای معاینه به مراکز درمانی و بهداشتی معرفی شدند.

وی عنوان کرد: بر اساس نیاز، در مبادی ورودی هر شهرستان نیز بین یک تا 5 ایستگاه غربالگری آماده شد که برخی از آن‌ها علاوه بر تب سنجی با تجهیز دستگاه پارس اکسی متر میزان کمی اکسیژن افراد را نیز اندازه‌گیری می‌کنند.

حرازی زاده با اشاره به دیگر فعالیت های این جمعیت در بحران کرونا را راه اندازی کارگاه های دوخت ماسک و گان برشمرد و عنوان کرد: به منظور تأمین نیاز کادر درمانی و بهداشتی بیمارستان‌ها بر حسب نیاز شش کارگاه تولید ماسک و گان توسط هلال احمر یزد راه‌اندازی شده است.

وی تهیه روزانه 1500 عدد ماسک و کلاه، 400 عدد گان و 200 عدد لباس ضدعفونی را از جمله خدمات داوطلبین هلال احمر یزد دانست و افزود: در این کارگاه 25 چرخ خیاطی در دو شیفت و بیش از 25 عضو داوطلب در قالب تیم یاوران سلامت مشارکت دارند.

حرازی زاده در ادامه گفت: همچنین پنج کارگاه داوطلب خانگی دیگر نیز به همت خانه هلال داوطلبان هلال احمر یزد در این شهرستان دایر شده و روزانه 15 نفر 500 ماسک و 60 گان تولید می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد عنوان کرد: خیران با اهدای پارچه در این طرح مشارکت داشته و 55 داوطلب عضو جمعیت و ماهر در خیاطی به دوخت مشغول هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز