خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

تشریح مزایای تشکیل و عضویت در بنیاد ملی زعفران ایران

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۹۴۶

طراح ایجاد سازمان جهانی زعفران برخی از مزایای مهم تشکیل و عضویت در بنیاد ملی زعفران ایران را برای اعضای بنیاد تشریح کرد.

سیداحسان مصطفوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مشهد گفت: در اقتصاد جهان امروز شکل‌گیری سازمان‌های بین‌المللی برای کالاها و محصولات برجسته، حساس، اقتصادی و مهم، شیوه‌ای مناسب برای مدیریت اقتصاد آن کالا در بازار جهانی، احقاق حقوق کشورهای تولید کننده و جلوگیری از سودجویی و سوء استفاده است.

وی افزود: در این راستا راه‌اندازی سازمان جهانی زعفران (اوسک) که از سازمان اوپک الگو گرفته است با هدف همراهی همه فعالان صنعت زعفران از کشاورزان و تولیدکنندگان تا صادرکنندگان و تجار بزرگ و مشتریان و مصرف کنندگان نیز کشورهای فعال در این حوزه با تاکید بر مرجع بودن ایران در تولید این محصول استراتژیک، به عنوان ایده‌ای نو در این حوزه توسط یک فعال حوزه تولید و صادرات زعفران در خراسان رضوی مطرح شده است.

وی ادامه داد: تشکیل اوسک که در دو سطح ملی و بین‌المللی قابل تعریف است هم اکنون در عرصه داخلی در حال پیگیری است و آماده‌سازی و برنامه‌ریزی برای شکل گیری این ایده و تشکیل اوسک در عرصه بین‌الملل نیز در مراحل انجام قرار دارد که البته همکاری وزارتخانه‌هایی مانند امور خارجه و جهاد کشاورزی در به بار نشستن این تلاش‌ها و پیگیری‌ها ضروری و نیاز مبرم است.

عاملیت ایجاد سازمان جهانی زعفران گفت: دستاوردهای حاصل در تعالی سازمانی می‌تواند در این زمینه بسیار تاثیرگذار و نقش‌آفرین باشد و فرصت های ایجاد شده را با تفکری راهبردی و هوشمندانه در ارتباط با توسعه پایدار صنعت زعفران ایجاد کند و حتی الگو های مورد استفاده در صنایع مشابه را که نتیجه سال ها تجربه، تلاش و کوشش مجدانه در صنعت زعفران است را به سهولت ارائه کند.

وی ادامه داد: جهت تشکیل سازمان جهانی OSEC، در هر یک از کشورهای عضو می‌بایست پس از اجماع داخلی، شرکت ، سازمان و یا بنیاد ملی زعفران آن کشور تشکیل شود.

وی در خصوص مزیت‌های تشکیل و عضویت در بنیاد ملی زعفران ایران گفت: مزیت‌ها و منافع عضویت در بنیاد ملی زعفران برای بخش‌ها ، سازمانها و افراد مختلف متفاوت است که در 5 قالب بخش دانشگاهی، مدیران دولتی، بخش کشاورزی، بخش بازرگانی و بخش صنعت پیش بینی و تدوین شده است.

مصطفوی با اشاره به برخی مزایای مهم بنیاد ملی زعفران برای اعضا گفت: استفاده از پیشبردهای فروش حاصل از شرکت در نمایشگاه ها بصورت مشترک، استفاده از بانک اطلاعاتی مرتبط با صنعت زعفران، استفاده از تجربه های روز دنیا، مطلع شدن از آخرین اطلاعات کاربردی زعفران،ش درآمد حاصل از بهره وری کاهش هزینه و اهداف روز بازار برخی از اهداف مهم بنیاد ملی زعفران است.

تدوین کننده ی ایجاد سازمان جهانی زعفران افزود: قصد داریم واحد های اعضا با رویکردهای نوین جهان چابک سازی شود و به مقیاس حاصل از مشارکت در هزینه های لجستیک برای اعضای بنیاد ملی کاهش هزینه صورت گیرد.

وی تصریح کرد: کلیه اعضای بنیاد ملی زعفران می توانند از نوسانات بازار زعفران اطلاع داشته باشند و از بانک اطلاعاتی زنجیره مشتریان با رویکرد ترویج خواص و تشویق مصرف زعفران نیز استفاده کنند و به این ترتیب بازارهای جدید برای اعضا با نگرش به پایداری اقتصادی خلق خواهد شد.

این کارآفرین جوان برتر با اشاره به اهمیت بنیاد ملی زعفران در صنعت طلای سرخ گفت: در این بنیاد امکان استفاده از تخصص های فنی و زیربنایی بنیاد بنا بر پروتکل های بین المللی فراهم است و تمام اعضا در تصمیم گیری های کلان و خرد بازار زعفران مشارکت دارند، همچنین همراهی در ساخت برندملی با رویکرد بهره مندی از منافع اقتصادی مشترک و بهره مندی از اطلاعات بانک های ژن و پیاز زعفران نیز از مزایای بنیاد ملی زعفران برای اعضا است.

وی با بیان اینکه پیشگام شدن در بازارهای نوظهورمحلی، ملی منطقه ای و بین المللی از مزایای بنیاد ملی زعفران است گفت:بهره مندی از خدمات آزمایشگاه های مشترک اکرودیته زعفران، امکان بهره مندی از فضای تبلیغاتی حاصل از هم افزایی اعضای بنیاد و نیازشناسی مشتریان هدف با حفظ پروتکل های امنیتی از مهم ترین مزایای این بنیاد است.

گفتنی‌است طرح راه اندازی سازمان‌جهانی تولید و صادرات زعفران«اوسِک» که از سازمان جهانی اوپک الگو گرفته است، یک پروژه ملی به شمار می رود و ایده این طرح 10 تیرماه سال جاری از سوی سید احسان مصطفوی جوان کارآفرین و تولیدکننده نمونه کشور در سالن اجلاس سران مطرح شد و در 25 آذرماه نیز در سالن همایش های صدا و سیما و با حضور مسئولان عالی رتبه کشور رونمایی شد و هم اکنون در حال شکل گیری نهایی و آماده اجرای اهداف است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز