خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خبر داد:

۴۰ درصد پرونده‌های معوق در کمتر از دو ماه تعیین تکلیف شد

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۹۱۷

رئیس کل دادگستری هرمزگان اعلام کرد: با تلاش بی‌وقفه کارکنان قضایی و اداری، موجودی پرونده های معوق دادگستری استان هرمزگان در کمتر از دو ماه، ۱۱ هزار و سی و پنج عدد کاهش یافته که بیانگر تعیین تکلیف ۴۰ درصد از پرونده ها در این حوزه است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، علی صالحی اظهار کرد: در راستای اجرای دستورالعمل صادره از سوی ریاست قوه قضائیه در خصوص رسیدگی به پرونده‌های معوق و تعیین تکلیف فوری آنها، با تشکیل گروه‌های جهادی به صورت تخصصی و همراه با تحلیل داده های آماری و بررسی میزان پیشرفت هر حوزه به این موضوع پرداخته شد.

وی اعلام کرد: با تلاش بی وقفه کارکنان قضایی و اداری و در نتیجه اتخاذ تمهیدات مناسب و برنامه ریزی دقیق ، موجودی پرونده های معوق دادگستری استان در کمتر از دوماه ، ۱۱ هزار و سی و پنج عدد کاهش یافته که بیانگر تعیین تکلیف ۴۰ درصد از پرونده ها در این حوزه می باشد.

صالحی بیان کرد:  در این بازه زمانی، تعداد کل پرونده های معوق به جز  پرونده‌های مربوط به اجرای احکام نیز ۷ هزار و ۳۹ فقره کاهش یافته که تعیین تکلیف ۶۲ درصد از این پرونده ها را نشان می دهد.

این مقام قضایی یادآور شد: در حوزه اجرای احکام مدنی نیز طی این مدت سه هزار و ۹۹۶ پرونده معوق، معادل ۲۵ درصد تعیین تکلیف شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ابراز کرد:با تقویت روحیه تعامل و احساس مسئولیت به ویژه در دوران تحول قوه قضائیه، این اقدامات موجبات تکریم ارباب رجوع، کاهش اطاله دادرسی و افزایش رضایت مردم را فراهم سازد.

 نظر به ضرورت رفع اطاله دادرسی و به استناد ماده سه قانون آیین دادرسی کیفری، مصوب ۱۳۹۲ با اصلاحات و الحاقات بعدی و شاخص‌های توسعه حقوقی و قضایی موضوع بند "د" ماده ۱۱۳ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران، جهت تسریع در رسیدگی به پرونده‌های تشکیل شده قبل از  مهرماه ۹۸ "دستورالعمل رسیدگی به پرونده‌های معوق وتعیین تکلیف فوری آن‌ها" از سوی رئیس قوه قضاییه ابلاغ شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز