خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین:

پیشگیری از حوادث گام موثری در تحقق جهش تولید است

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۸۹۸

مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: پیش‌بینی و پیشگیری از حوادث می تواند عاملی مهم در جهش تولید باشد و با انجام به موقع در پیشگیری از حوادث بسیاری از هزینه‌های صرف شده را در حوزه تولید به کار گرفت.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا در قزوین، قدرت‌اله مهدیخانی اظهار کرد: دولت سالانه میلیاردها تومان در بخش خسارت حوادث از جمله سیل، زلزله و سیلاب هزینه می‌کند در صورتی که با پیش‌بینی و پیشگیری‌های لازم و به موقع می‌توان هزینه‌های یاد شده را به بخش صنعت، تولید و در نهایت اشتغال انتقال داد.

به گفته مدیرکل بحران استان، به عنوان مثال در خسارت‌های خشکسالی و سیلاب سال‌های ۹۷ و ۹۹  قزوین دولت به ترتیب یک هزار ۸۱۰ میلیارد و یک هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان خسارت به این استان تخصیص داد.

مهدیخانی یادآور شد: به طور حتم در حوزه بحران با پیش‌بینی و پیشگیری می‌توان ضمن جلوگیری از وقوع بسیاری حوادث و هزینه کرد آن، در بسیاری از حوزه‌های اقتصادی و گردشگری شاهد جهش تولید در بخش‌های مختلف بود.

وی با بیان اینکه کشاورزان نیز با انجام تمهیدات لازم مثل بیمه کردن محصولات خود با مبالغ اندک می‌توانند ضمن جلوگیری از هزینه کرد دولت در این بخش، به سایر حوزه‌ها از جمله صنعت کمک کنند، گفت: وقتی سیلاب و یا آفتی گریبان محصولات کشاورزی را بگیرد که فاقد هر نوع بیمه‌ای هستند، متاسفانه بخشی از سرمایه‌های دولت و کشور باید جهت جبران، به آن سمت هدایت شود.

این مسئول اضافه کرد: برای تحقق شعار سال که به جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده باید مسایل پیش‌بینی و پیشگیری را جدی بگیریم و کارها و وظایف‌مان را نیز طوری انجام دهیم تا با وقوع هر بحرانی به مقابله و در نهایت بازسازی نرسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز