خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری:

مشاهده 3 قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده و جنگلی هلن

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۷۳۰

3 قلاده پلنگ در حاشیه منطقه حفاظت شده جنگلی هلن چهارمحال و بختیاری مشاهده و تصویربرداری شد.

به گزارش ایلنا، شهرام احمدی گفت: دوستداران محیط زیست پس از مشاهده ۳ قلاده پلنگ در حاشیه منطقه حفاظت‌شده جنگلی هلن، اقدام به تصویربرداری از این گونه کمیاب و در معرض انقراض کردند.

احمدی افزود: این افراد پس از مشاهده پلنگ‌ها در ارتفاعات حاشیه منطقه حفاظت شده هلن، تصاویر و فیلم‌های تهیه شده را به همراه مختصات و موقعیت جغرافیایی، زمان و تاریخ دقیق مشاهده، در اختیار مسئولان محیط زیست استان قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه مناطق حفاظت شده هلن و سبزکوه زیستگاه مناسبی برای گربه سانان است، گفت: زیست بوم منحصر به فرد، تنوع پوشش گیاهی و وجود دره های  عمیق و سخت گذر در این مناطق شرایط مناسبی را برای زیست گونه های جانوری مانند پلنگ، خرس قهوه ای، بزکوهی و سایر جانداران فراهم کرده که در کشور بی نظیر است.

چهارمحال وبختیاری با دارا بودن یک پارک ملی، یک اثر طبیعی ملی و پنج منطقه حفاظت شده به مساحت 155 هزار و 844 هکتار و دو منطقه شکار ممنوع به مساحت 51 هزار و 724 هکتار از مناطق بکر برای حیات وحش به شمار می رود.

منطقه حفاظت شده هلن با وسعتی بیش از 40 هزار و 231 هکتار در بین دو شهرستان اردل و لردگان واقع شده و تا شهرکرد مرکز استان حدود 110 کیلومتر فاصله دارد.

گرگ، روباه، گراز، خرس قهوه ای، خرگوش، کل، کبک، کبوترجنگلی، زاغ نوک قرمز، دلیجه، زاغی، کلاغ، عقاب طلایی، لاک پشت آبزی و افعی از جمله گونه های جانوری این منطقه حفاظت شده به شمارمی روند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز