خبرگزاری کار ایران

گردان مطرح کرد:

عبور از وابستگی و رسیدن به خودکفایی تولید ماسک/ البرز قطب تولید انواع ماسک در کشور

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۵۸۵

مدیر کل دفتر صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به جهش تولید ماسک و عبور از وابستگی و رسیدن به خودکفایی از استان البرز به عنوان قطب تولید ماسک مورد نیاز کشور، نام برد.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا، کیوان گردان پس از بازدید از دو کارخانه تولید ماسک در استان البرز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به محض اعلام نیاز اقلام بهداشتی وزارت بهداشت و درمان در راستای کنترل کروناویروس، بخش‌های مختلف وزارت صمت بسیج شده اند و تلاش شد با افزایش تولید واحدهای تولیدی مرتبط، کمک‌رسانی مضاعف انجام شود.

وی به بازدید از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی اشتهارد اشاره و تصریح کرد: با توجه به ضرورت افزایش ظرفیت تولید در کشور، امروز با حضور در استان البرز واحد جدید تولید ماسک در این شهرک افتتاح شد.

وی گفت: استان البرز به عنوان قطب اصلی تولید انواع ماسک محسوب می شود و در آینده نزدیک بعد از راه اندازی دستگاههای واحدهای تولیدی جدید، قطعا تعداد تولید روزانه افزایش قابل توجهی خواهد یافت و در این راستا برای اقلام دیگر در سایر استانها نیز، اقدام خواهد شد.

گردان افزود: تا قبل از کرونا با توجه به اینکه بخشی از نیاز به ماسک از خارج از کشور تامین می شد، تولید ماسک در کشور روزانه بالغ بر ۲۰۰ هزار ماسک در انواع مختلف بود.

این مسئول با اشاره به قطع واردات ماسک بعد از شیوع کرونا، تصریح کرد: در بحران جهانی کرونا، ورود چندین محموله ماسک و اقلام بهداشتی متوقف شد لذا تمام تامین نیاز بر عهده واحدهای تولیدی قرار گرفت تا تولید به حداکثر توان، افزایش پیدا کند.

مدیر کل دفتر صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در طی یک ماه گذشته، در راستای تامین مواد اولیه و توسعه تولید، اقداماتی صورت گرفت و ظرفیت لحظه ای بالا رفت و بر اساس آخرین آمار از طرف "سازمان حمایت از مصرف کنندگان" که به عنوان ناظر وزارت صنعت در واحد تولیدی محسوب می شود در حال حاضر تولید ماسک به یک میلیون عدد در روز رسید.

وی با اشاره به سال جهش تولید گفت: با ۵ برابر شدن تولید ماسک نسبت به سال قبل در ابتدای سال ۹۹، جهش تولید ماسک رقم خورد و این کار جهادی تولیدکنندگان با زحمات شبانه روزی، محقق شد.

گردان با تاکید بر اینکه برای حمایت تولید داخلی، واردات ماسک متوقف می شود، اذعان داشت: با اضافه شدن واحدهای تولیدی داخلی به زودی علاوه بر تامین نیاز کشور به صادرات ماسک در بازار جهانی دست پیدا خواهیم کرد.

این مسئول در ارتباط با تولید مواد ضدعفونی گفت: پیش از این، تولید الکل در کشور زیر ۲۰۰هزار لیتر بود و امروز بیش از ۲۸۰هزار لینر تواید می شود که با ۲۰۰ هزار لیتر از ذخائر قبلی، حدود ۵۰۰ هزار لیتر الکلِ مورد نیاز مواد ضدعفونی، تهیه می شود.

گردان به تولید لباس پرسنل درمانی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: مدیریت تولید و تست پوشش کاور کادر درمانی بخش های مختلف بیمارستانی صورت گرفت و قراردادهایی مختلفی در حوزه نساجی و پوشاک با اتحادیه پوشاک انجام شده است و بخشی نیز از خارج کشور تامین می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز