خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استان:

بارندگی‌های اخیر در قزوین خسارتی نداشت/ ۲۶ نوع حادثه را پشت سر گذاشیم

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۵۲۲

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: با اقدامات صورت گرفته و اتخاذ تدابیر لازم بارندگی‌های اخیر در استان قزوین تاکنون هیچ خسارت و سیلی را به همراه نداشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، قدرت‌اله مهدیخانی اظهار کرد: به گزارش اداره کل هواشناسی استان، از روز نخست فروردین ماه تاکنون میزان بارش تنها در قزوین ۲۹ میلیمتر بوده که حادثه طبیعی را نیز به دنبال نداشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان افزود: بعد از وقوع سیل فروردین ماه سال گذشته، تیمی را با محوریت این اداره کل مامور شناسایی رودخانه‌های حادثه‌خیز برون شهری کردیم که بر این اساس ۲۲۴ نقطه از سوی کارشناسان به عنوان نقاط پرخطر معرفی شدند.

 مهدیخانی اضافه کرد: برای اجرای عملیات لایروبی، احداث دیواره و رفع مشکل پل‌ها، با واگذاری مجوز برداشت مصالح شن و ماسه موجود در حریم رودخانه‌ها به بخش خصوصی، این اقدام توسط آنان صورت گرفت.

وی با اشاره به تخصیص ۶۰ میلیارد ریال به شرکت آب منطقه‌ای از محل ماده ۱۰ قانون مدیریت بحران، افزود: اجرای برخی از عملیات لایروبی، مطالعه و آزادسازی بستر رودخانه‌های استان نیز توسط این شرکت به انجام رسید.

به گفته این مسئول، برای رفع تصرفات غیرقانونی صورت گرفته حریم بستر برخی از رودخانه‌ها توسط افراد حقیقی و حقوقی طی سال‌های گذشته، با کمک دستگاه قضایی اقدام به قلع و قمع و مالکیت دوباره آنها کردیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان ادامه داد: با توجه به اینکه از ۱۵۷ رشته رودخانه موجود استان، ۴۲ رشته آن از داخل شهرها می‌گذرد، افزود: لایروبی تمامی رودخانه‌های یاد شده توسط شهرداری‌ها به انجام رسیده و هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

مهدیخانی تاکید کرد: تا پیش از شیوع ویروس کرونا، قزوین به لحاظ حادثه خیز بودن، ۲۵ نوع حادثه طبیعی و غیرطبیعی را تجربه کرده بود که با این بیماری، ۲۶ نوع حادثه را تاکنون پشت سر گذاشته و این در حالی است که در کنار همه مشکلات موجود، تجربه نشان داده که هیچگاه نباید دستگاه‌ها در طول سال از انجام وظایف ذاتی خود دور باشند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز