خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی مطرح کرد؛

نیازمند همگرایی بخش های مختلف برای عبور از بحران و پیشگیری از بحران های اقتصادی هستیم

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۳۸۳

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: نیازمند همگرایی بخش های مختلف برای عبور از بحران و پیشگیری از بحران های اقتصادی هستیم.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدرضا مس فروش، در خصوص وضعیت بنگاه های اقتصادی و فضای کسب و کار استان در ایام شیوع کرونا ویروس، گفت: خراسان رضوی در روند تولید بعضی کالاها، جایگاه خاصی دارد. از صنایع غذایی معدنی بگیرید تا تولید پوشاک. تلاش ما این است که روند تولید این محصولات روال طبیعی خود را طی کند و بستر حفظ اشتغال موجود فراهم آید.

مس فروش با اشاره به سرمایه گذاری هایی که تا پیش از بروز این بحران، در بخش صنعت استان به عمل آمده و امیدوار است با عبور از موج این بیماری، بتوان روند جذب سرمایه گذاری را تداوم بخشید، گفت: تا پایان سال 97، چهار هزار و 800 میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه های تولیدی استان انجام گرفته که این رقم تا پایان بهمن ماه سال جاری به 5 هزار و 240 میلیارد تومان افزایش یافته است. ماحصل این سرمایه گذاری ها، ایجاد اشتغال برای استان است.

وی ادامه داد: با این حال نمی توان با شیوع کرونا منکر رکود حاکم بر بازار شد، چنان که مجوز برپایی نمایشگاه های بهاره در کشور و استان لغو شد، بازار ناگزیر تعطیل گردید، بخش گردشگری فعالیت خود را متوقف نمود و در مجموع، بعضی حوزه ها، چالش هایی جدی را تجربه نمودند. باید بر این مسئله واقف بود که شیوه خرید و عرضه کالاها تغییر کرده و این مسائل مربوط به شرایط خاص و ویژه در بازه زمانی محدود است.

وی گفت: دولت بخشی از برنامه های خود را برای حمایت از بخش تولید، بنگاه های اقتصادی و فضای کسب و کار اعلام کرده است. به نظر می رسد برای عبور از شرایط موجود، باید ارفاقاتی در حوزه های مختلف از جمله تامین اجتماعی، نظام مالیاتی و عرصه های خدماتی و یا استمهال تسهیلات بانکی صورت بگیرد. این برنامه ریزی ها در وزارت صمت و دیگر وزارتخانه ها و نهادهای مرتبط در حال انجام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی یادآور شد: در حال حاضر نیازمند همکاری و همگرایی بخش های مختلف برای عبور از این بحران و پیشگیری از بحران های اقتصادی بعد آن هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز