خبرگزاری کار ایران

ضرورت حمایت برنامه ریزی شده از کسب و کارهای بحران زده در دوره شیوع کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۳۷۹

رئیس کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی مشهد بر ضرورت حمایت برنامه ریزی شده از کسب و کارهای بحران زده تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از مشهد، احمد اثنی عشری، در این باره گفت: شیوع کرونا فعالیت واحدهای صنعتی را به صورت جدی متاثر از خود ساخته و همچنان باید منتظر تبعات بیشتری نیز باشیم. برای نمونه، شماری از واحدهایی که در حوزه صنایع غذایی فعال بودند حالا با رکود شدیدی مواجه شده اند و حتی بعضی از آن ها، ظرفیت صادرات خود را نیز از دست داده اند. باید بپذیریم که این بحران از ابعاد مختلفی بر بخش صنعت و تولید کشورمان تاثیرگذار بوده است.

وی ادامه داد: البته چالش ها محدود به این حوزه نمی شود و عرصه خدمات و نظام توزیع نیز خسارت‌های جدی را تجربه کرده اند. مصداق بارز این بحث در صنعت گردشگری قابل ملاحظه است.

 رئیس کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی خراسان رضوی به تشریح تلاش هایی پرداخت که در واحدهای تولیدی برای تداوم کار و توامان پیشگیری از ابتلای نیروی کار در جریان است و توضیح داد: از دولت انتظار می رود که برای تداوم چرخه تولید، وسائل بهداشتی و ضدعفونی کننده کافی را در اختیار واحدهای صنعتی و تولیدی قرار دهد تا ناگزیر به تهیه آن از بازار سیاه و با هزینه های گزاف باشند. طبیعتا با برنامه ریزی می توان خطوط تولید را در این ایام فعال نگاه داشت.

 وی گوشه با اشاره به اقدامات کشورهای مختلف جهان برای حمایت از کسب و کارها، در بزنگاه شیوع این بیماری گفت: دولت وعده کمک ها، تسهیلات و استمهال بعضی بدهی ها را داده است و امیدواریم تحقق کامل این وعده ها را شاهد باشیم اما توامان باید یک برنامه ریزی بلندمدت را نیز شاهد باشیم. ایجاد تنفس برای بدهی های مالیاتی، بیمه ای، بانکی و... بنگاه های اقتصادی، قطعا بسیار گره گشا خواهد بود و نفحات آن برای دولت، حفظ اشتغال موجود است.

اثنی عشری تاکید کرد:افزایش حمایت های مالی از کسب و کارها، ترغیب بانک ها به تعدیل شیوه بازپرداخت وام‌ها و یا حتی افزایش دوره سررسید آن ها، معافیت یا کاهش حق بیمه تأمین اجتماعی کارفرمایان، پیش بینی بعضی حمایت ها در چارچوب یارانه، معافیت یا کاهش هزینه ها و حتی اجاره بهای کسب وکارها، حمایت حداکثری از سرمایه گذاری و... بعضی از پیشنهادات و تاکیدات کارشناسان برای کمک به بخش های بحران زده اقتصاد و تولید است.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز