خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان پیشنهاد داد:

پرداخت یارانە سە ماهە اول سال بە مردم/ توزیع بسته مواد غذایی بین خانواده‌های بی‌بضاعت

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۰۳۸

استاندار کردستان بە وزیر کشور و هیات دولت پیشنهاد داد در صورت امکان یارانە سە ماهە اول سال به صورت یکجا و در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر پرداخت شود.

به گزارش ایلنا، بهمن مرادنیا امروز (12 فروردین) در جلسه ویدئو کنفرانس وزیر کشور با استانداران سراسر کشور در خصوص بررسی و رفع نواقص طرح فاصله گذاری اجتماعی با بیان اینکه سرانه درآمدی مردم استان نسبت به دیگر استان‌ها پائین‌تر است، اظهار کرد: جهت حل برخی از مشکلات اقتصادی اقشار آسیب پذیر در دوران بیماری کرونا اگر امکان پذیر است دولت یارانه سه ماهه اول سال را بصورت یکجا به حساب خانوارها واریز کند.

وی افزود: در این شرایط دولت می‌تواند یک بسته سبد مواد غذایی را تهیه و در میان خانواده‌های کم درآمد و بی بضاعت تقسیم کند که این امر می‌تواند به رونق تولید در بخش کشاورزی کمک کند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه هم اکنون نرخ تضمینی مرغ در کشور ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان و در کردستان کمی بیش از ۱۰ هزار تومان در بازار عرضه می شود، بیان کرد: بی گمان با ادامه این روند بخش تولید ضربه خواهد دید و آثار آن در دو ماه آینده پدیدار خواهد شد و برای جلوگیری از این موضوع دولت بهتر است یک سبد غذایی تهیه و میان خانوارهای کم بضاعت تقسیم کند.

مرادنیا عنوان کرد: خیرین استان کردستان از آغاز بیماری کرونا به صورت مستقیم دو میلیارد تومان کمک کردە اند کە جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی ذکر کرد: در سطح استان کردستان ٦۰ هزار بستە مواد بهداشتی بە ارزش ۲۵ میلیارد ریال میان خانوادە‌های کم بضاعت و حاشیەنشین تقسیم شد و در تلاش هستیم برای ۱۰ هزار خانوار بستەهای مواد غذایی تهیە و توزیع کنیم.

استاندار کردستان، همچنین به اجرای طرح فاصله‌گذاری در استان نیز اشاره کرد و گفت: این طرح از همان روز ابلاغ در کردستان به اجرا گذاشته شد.

مرادنیا افزود: در این طرح ۲۵ نقطه استان با ۴۵۰ نیرو کنترل می شود و با توجه به تاکید رئیس جمهور محترم مبنی بر مدارا با مردم تاکنون در این طرح ۵۵ مورد جریمه و ۱۰ توقیف خودرو داشته‌ایم.

وی در ادامە سخنان خود بە بستە شدن ورودی و خروجی شهرهای استان بە مناسبت روز طبیعت و سیزدە بە در خبر داد و گفت: در جهت کنترل شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از تجمع مردم از عصر دوازدهم فروردین همە خروجی‌ها و و ورودی تفرجگاه‌های خارج شهر مسدود می‌ شود.

استاندار کردستان همچنین بە تصمیم تامین الکل برای واحدهای تامین کنندە مواد ضد عفونی کنندە از جانب وزارت صمت واکنش نشان داد و اظهار داشت: در کردستان چهار واحد تولیدی خط تولیدشان را برای تولید مادە ضد عفونی کنندە تغییر دادند و مواد ضد عفونی کنندە را با ۵۰ درصد قیمت کمتر تولید می‌کنند کە این تصمیم می‌تواند تولید در این واحدها را متوقف کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز