خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشتخوار به ایلنا خبر داد:

تاکنون سیل اخیر خسارت جدی به رشتخوار وارد نکرد

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۰۱۱

فرماندار رشتخوار با بیان اینکه بارش های اخیر باعث ذخیره ۷ میلیون و ۵۰۰ متر مکعب آب در سد شهید یعقوبی شده ، گفت: تاکنون خسارت جدی در رابطه با سیلاب ها در شهرستان گزارش نشده است.

خالقداد عرب در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در تربت حیدریه اظهار کرد: همزمان با اغاز بارش های شدیددر سطح شهرستان تیم های امدادی جمعیت هلال احمر، بخشداران و دهیاران در اماده باش کامل برای مقابله با هر حادثه احتمالی به سر می برند.

وی گفت: خوشبختانه در بحث سیلاب ها سیل خطرناکی در سطح شهرستان گزارش نشده است وبیشتر سیلاب های شکل گرفته به صورت روان آب بوده که در همه روذخانه های فصلی رشتخوار هم اکنون‌جریان دارد.

وی افزود:کال سالار در حد فاصل شهر جنگل و جنت آباد است که جاری شدن روان آب ها باعث قطع ارتباط جنگل ، جنت آباد و شهرستان تربت حیدریه شده است .

فرماندار رشتخوارگفت : با اعلام آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی روستایی و کوچه های بافت قدیمی که طرح هادی در آن اجرا نشده است با همکاری هلال احمر وظرفیت شهرستان  آب منازل تخلیه شد.

عرب با اشاره به اینکه این حادثه خسارت نداشته است افزود : بارش های پی در پی موجب شده است که ۵ میلیون و ۷۰۰ متر مکعب آب در پشت سد شهید یعقوبی جمع شود و در هر ثانیه ۹ متر مکعب اب وارد سد می شود که امیدواریم بارندگی های در شهرستان رشتخوار تداوم داشته باشد.

وی افزود : از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳۰ میلی متر بارندگی داشته ایم که در چند سال اخیر بی سابقه بوده است.

عرب تاکید کرد : امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان از صبح امروز کار امداد رسانی در مناطق دچار سیلاب شهرستان رشتخوار دنبال می کنند.

وی گفت: روستاهای احمد آباد آستانه ، محمد آباد ، عباس آباد ، روح‌ آباد از جمله روستاهایی درگیر سیلاب هستند که هم اکنون در تعدادی از این روستاها کار امداد رسانی ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز