خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت تاکید کرد؛

لزوم تقویت مکانیزاسیون کشاورزی در راستای پیشگیری از شیوع کرونا و ارتقای بهره وری

asdasd
کد خبر : ۸۹۲۵۸۵

فرماندار رشت با بیان اینکه ۶۰ درصد از عملیات کاشت و ۸۰ درصد از عملیات برداشت کشاورزی شهرستان در سال گذشته به صورت مکانیزه انجام شده است، تاکید کرد: ارتقای وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی علاوه بر پیشگیری از شیوع کرونا، موجبات افزایش میزان بهره وری کشاورزی شهرستان را فراهم می کند.

به گزارش ایلنا از رشت، میرشمس مومنی زاده در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان رشت در فرمانداری ابا بیان اینکه  در فصل کشاورزی پیش رو چه  شیوع ویروس کرونا از دغدغه ها و نگرانی های کشا ورزان محسوب می شود،  اظهار داشت: به لحاظ روانی باید فضایی را ایجاد کنیم که کشاورزان بدون استرس و نگرانی و با رعایت نکات بهداشتی وارد عرصه کشاورزی شوند.

فرماندار شهرستان رشت با  تاکید بر اینکه  سلامت مردم و کشاورزان اولویت اول ما است،  خاطر نشان کرد: آنچه را که کشاورزان باید رعایت کنند به آنان ارائه شود، جهاد کشاورزی به عنوان متولی امر کشاورزی و مراکز خدمات کشاورزی در روستاها واطلاعات لازم را در قالب بروشور و بسته های اطلاعاتی به کشاورزان  ارائه نمایند.
 مومنی زاده  با بیان اینکه عبور از روش سنتی به سمت مکانیزاسیون  علاوه بر  پیشگیری از شیوع بیماری کرونا  کمک می کند تا کشاورزان با کیفیت، سرعت و هزینه کمتر کار کشاورزی را انجام دهند، گفت:  در سال گذشته ۶۰درصد از فرایند کاشت و ۸۰ درصد از عملیات برداشت برنج شهرستان به روش مکانیزه انجام شد و در این زمینه  انتظار می رود  با حمایت و اعطای تسهیلات از سوی بانک کشاورزی  شاهد  مکانیزاسون کامل فرایند کشاورزی در سطح شهرستان باشیم.
 
وی در ادامه خاطر نشان کرد: کشاورزی از ظرفیت های مهم اقتصادی در استان گیلان و شهرستان رشت است و بخش قابل توجه ای از اشتغال را در این شهرستان تشکیل می دهد و با تامین معیشت بخش زیادی از مردم شهرستان رشت مرتبط است.
 
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری  از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید اظهار داشت: اگر بناست برای رونق و جهش تولید کار کنیم طبیعی است یکی از بخش های مهمی که باید مورد توجه قرار  دهیم، بخش کشاورزی است.
 
فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه ا خوشبختانه امسال از نظر منابع آب  کشاورزی مشکلی نداریم، خاطر نشان کرد: باید تاسیسات آبرسانی   حوزه کشاورزی کنترل و بازبینی شود.
 
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه زمان کشاورزی عملا آغاز شده، باید اگر بخشی از کار باقی مانده در اولویت قرار گیرد، تأسیسات آبرسانی و ایستگاه های پمپاژ و سایر تاسیسات تحت مسئولیت آبیاری، برای خدمات رسانی به کشاورزان آماده باشد تا در جریان کشاورزی با مشکل مواجه نشویم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز