خبرگزاری کار ایران

شیرخانی خبر داد:

بیکاری ۶۱۲ کارگر ایلامی بر اثر شیوع کرونا / پرداخت بیمه بیکاری به کارگران/ کارگران متقاضی ثبت‌نام کنند

asdasd
کد خبر : ۸۹۲۵۳۵

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا ویروس ۶۱۲ کارگر در این استان بیکار شده و در سامانه درخواست بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند.

به گزارش ایلنا، شکراله شیرخانی با بیان اینکه بر اساس قانون کار دولت موظف است به کارگرانی که بدون میل و اراده خود بیکار شده اند، بیمه بیکاری پرداخت کند، افزود: دستورالعملی در خصوص نحوه پرداخت بیمه بیکاری به کارگران بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی در حال تدوین است تا با توجه به شرایط موجود با حداقل تشریفات، بیمه بیکاری به واجدان شرایط پرداخت شود.

وی با اشاره به تعطیلی برخی از کارگاه‌های استان بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا و به دلیل نوع کار یادآور شد: به محض ابلاغ دستورالعمل مربوطه، بیمه بیکاری به کارگران این واحدها نیز پرداخت می‌شود.

شیرخانی عنوان کرد: متقاضیان برای جلوگیری از سودجویی برخی افراد توجه داشته باشند سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری با سربرگ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس http://bimebikari.mcls.gov.ir در دسترس کارگران قرار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با موافقت وزیر تعاون پروانه کار اتباع خارجی و شرکت‌هایی که متقاضی بکارگیری اتباع خارجی هستند در راستای قطع زنجیره ابتلا به ویروس کرونا ۲ ماه تمدید شد.

یک هزار و ۳۲۳ کارگر و و ۶۴ کارفرما در سامانه جامع روابط کار ثبت نام و احراز هویت شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز