خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی استان :

شهروندان قزوینی از خرید و مصرف قارچ‌های خودرو پرهیز کنند

asdasd
کد خبر : ۸۹۲۳۱۳

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از مردم استان قزوین درخواست کرد مردم برای حفظ سلامت خود از خرید و مصرف قارچ‌های خودرو وحشی پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مجید اسماعیلی گفت: با توجه به بارندگی‌های بهاری و ادامه فصل رویش اینگونه قارچ‌ها در عرصه‌های جنگلی و مرتعی کشور که معمولاً تا اواخر خرداد ماه سال جاری وجود دارد به همه شهروندان استان توصیه می‌شود به منظور حفظ سلامت و ایمنی خود از برداشت، خرید و مصرف قارچ‌های خودرو «وحشی» خودداری کنند.

معاون جهاد کشاورزی استان افزود: چنانچه قارچ‌های سمی به ویژه در فصل بهار و پاییز، مورد استفاده خوراکی قرار گیرد، منجر به مسمومیت افراد و عوارض جدی و حتی مرگ می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به افزایش نزولات آسمانی در استان و رشد انواع قارچ‌ها در طبیعت اضافه کرد: از طریق ویژگی‌های ظاهری، بو و رنگ قارچ نمی‌توان به طور قطعی سمی و غیر سمی بودن آن را تشخیص داد و کوچک‌ترین اشتباهی در تشخیص ممکن است منجر به مرگ یا آسیب‌های جدی به اعضای بدن شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر قارچ‌های خوراکی به میزان کافی در استان تولید و پاسخگوی نیاز مصرف کنندگان است.

این مسئول به شهروندان توصیه کرد؛ قارچ‌های خوراکی مورد نیاز خود را به صورت بسته بندی شده برچسب دار و دارای پروانه بهره برداری از وزارت جهاد کشاورزی را در مراکز و فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز