خبرگزاری کار ایران

ایلنا از هرمزگان گزارش می‌دهد؛

وضعیت اسفناک راه‌های روستایی بشاگرد/ اینجا باران، رحمت نیست/ یک مسئول: بهره‌برداری از پل "جگین" بزودی

asdasd
کد خبر : ۸۹۲۲۷۷

شرایط راه های شهرستان بشاگرد به قدری اسفناک است که باران هم که رحمتی الهی است، باری شده بر دوش مشکلات مردمان مناطق محروم و پس از هر بارندگی با آبگرفتگی و با از دسترس خارج شدن جاده ها، رساندن بیماران و موادغذایی دچار مشکل‌ می‌شود و باتوجه به در پیش بودن موج دوم بارندگی های بهاری در استان بار دیگر نگرانی اهالی دو چندان شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، شهرستان بشاگرد با دارا بودن 200 روستای کوچک و بزرگ، یکی از وسیع‌ترین شهرستان های استان هرمزگان است که می‌توان آن را جزو مناطق کمتر توسعه یافته کشور دانست چرا که از امکانات درمانی، تحصیلی و جاده‌های مناسب به عنوان اصلی‌ترین زیر ساخت توسعه‌ای هر منطقه‌ای محروم مانده است.

شرایط راه های این شهرستان به قدری اسفناک است که باران هم که رحمتی الهی است، باری شده بر دوش مشکلات مردمان مناطق محروم و پس از هر بارندگی با از دسترس خارج شدن جاده ها، مادران باردار و  بیماران را به کام مرگ می کشاند یا در بهترین حالت راه های رسیدن اقلام خوراکی را به روی مردم سیل زده می بندد.

باید گفت نبود راه ارتباطی در شهرستان بشاگرد سال هاست تبدیل به سد بزرگی در مقابل پیشرفت این منطقه شده و بستر مناسبی برای حوادث جاده ای دلخراش ایجاد کرده است.

وضعیت اسفناک راه‌های روستایی بشاگرد/ اینجا باران، رحمت نیست/ یک مسئول: بهره‌برداری از پل "جگین" بزودی

انتظارها برای ساخت پل جگین به پایان می رسد

یوسف عابدینی، مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان هرمزگان در پاسخ به سئوالات خبرنگار ایلنا در خصوص پل جگین، اظهار کرد: این پل بر روی رودخانه جگین در فاصله ۵۰ کیلومتری سردشت مرکز شهرستان بشاگرد واقع شده است که در آخرین سفر وزیر راه و شهرسازی و بازدید از رودخانه جگین، تصمیم به ساخت آن گرفته شد.

مدیر کل راهداری استان، با اشاره به اهمیت ساخت این پل، تصریح کرد: اهالی  ۴۸ روستا در پشت رودخانه جگین زندگی می‌کنند و به جهت رفع مشکل مردم منطقه و دسترسی آنها با مرکز سردشت دستور ساخت یک پل دائم داده شده بود ولی به جهت اینکه ساخت پل دائم دو الی سه سال زمان می برد همزمان تا ساخت پل دائم دستور ساخت یک پل موقت هم جهت تسریع در برقراری ارتباط با مرکز شهرستان صادر شد.

عابدینی افزود: دو کوله پل در اسفند ماه سال جاری ساخته شد و قطعات پیش ساخته پل تهیه و به محل پروژه حمل شد که می‌توان گفت ۸۰ درصد کار انجام شده است که ادامه کار بعد از تعطیلات نوروز ادامه خواهد یافت و کمتر از یک‌ماه بعد از شروع کار پروژه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی با بیان بودجه در نظر گرفته شده برای این پروژه، گفت: هزینه احداث پل موقت حدودا ۱۱۰۰۰ میلیون ریال است و حدود ٤٨ روستا در منطقه گافر و پارامون از آن استفاده خواهند کرد. در ضمن این اداره کل پیگیری لازم جهت احداث یک دستگاه پل دائم به طول ۱۲۵ متر با برآورد تقریبی ۵۰۰۰۰ میلیون ریال را در دستور کار خود قرار داده است که با ساخت آن علاوه بر ساکنین ٤٨ روستای بخش گافر و پارامون مرکز سردشت به نیک‌شهر در استان سیستان و بلوچستان را به  یکدیگر متصل می کند.

مدیرکل راهداری استان با اشاره به وضعیت راه های شهرستان بشاگرد، عنوان کرد: طول راه‌های فرعی و روستایی بشاگرد حدود ١٧٩٠ کیلومتر است که از این مقدار ١٤٠ کیلومتر راه فرعی و١١٠ کیلومتر راه روستایی آسفالت و در این بین ١٥٤٠ کیلومتر آن خاکی است.

عابدینی خاطرنشان کرد: در آسفالت کردن مسیر روستاها، اولویت با روستاهایی است که جمعیتی بیش از 20 خانوار داشته باشند؛ با توجه به اهمیت موضوع ١٩٣ کیلومتر از این راه‌ها توسط این اداره کل در حال اجرا است و حدود ٣٠ درصد از کل راه های طرح ابرار استان به شهرستان بشاگرد اختصاص داده شده است.

وضعیت اسفناک راه‌های روستایی بشاگرد/ اینجا باران، رحمت نیست/ یک مسئول: بهره‌برداری از پل "جگین" بزودی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز