خبرگزاری کار ایران

از آبان ماه سال گذشته صورت گرفت؛

فعالیت ۵۴ اکیپ ردیابی و مبارزه علیه ملخ صحرایی در هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۸۹۲۱۸۸

از اواسط آبان ماه سال گذشته تاکنون ۵۴ اکیپ ردیابی و مبارزه بر علیه ملخ صحرایی در این استان فعالیت کرده است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی هرمزگان اظهار کرد: تاکنون در سطحی بیش از 22 هزار هکتار در استان برعلیه ملخ صحرایی مبارزه صورت گرفته است.

اشرف منصوری افزود: بالغ بر 890 هزار هکتار مورد پایش و ردیابی این آفت قرار گرفته است .

وی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های بشاگرد، جاسک، میناب، سیریک، بندرعباس، حاجی آباد، بندر لنگه، پارسیان، بستک و جزایر قشم و کیش مبارزه با ملخ صورت گرفته است، تصریح کرد: مابقی شهرستان های استان با توجه به اینکه گزارش مبنی بر هجوم ملخ نداشته‌اند روزانه مورد ردیابی و رصد  قرار می گیرند.

 مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی هرمزگان ابراز کرد: برخلاف وجود بیماری خطرناک کرونا و بارندگی های سیل آسا  در استان که حد اقل دو برابر حد نرمال سنوات گذشته است، دست اندرکاران بخش کشاورزی به عنوان مدافعان امنیت غذایی رصد و مبارزه شبانه روزی بر علیه آفت ملخ را انجام می دهند.

 اشرف منصوری خاطرنشان کرد: تاکنون بالغ بر ۵۴ تن از از انواع سموم مورد تایید سازمان حفظ نباتات کشور و تامین تجهیزات عملیات مبارزه شامل ماسک، لباس ضد شیمیایی، کلاه، دستکش و... جهت مبارزه با این آفت تهیه شده و ۱۴ دستگاه سمپاشulv پاش پشت وانتی به همراه ۱۰ دستگاه سمپاش توربینی و انواع سمپاش ها و همچنین یک فروند هواپیمای سمپاش در استان مستقر شده که سطح ۳۰۰ هکتار نیز مبارزه با آن صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز