خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان خبر داد:

ثبت 60 اثر تاریخی منقول و غیرمنقول، طبیعی و ناملموس در فهرست آثار ملی کشور

asdasd
کد خبر : ۸۹۲۱۲۳

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از ثبت 60 اثر تاریخی منقول و غیرمنقول، طبیعی و ناملموس در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، شهرود امیرانتخابی بیان کرد: آثار ثبت شده در سال 98 شامل 27 اثر غیرمنقول، 16 اثر طبیعی، 12 اثر ناملموس(معنوی) و پنج اثر منقول(اشیاء) است و پرونده 70 اثر دیگر نیز به این شورا ارسال‌ شده است.

وی با بیان اینکه از فروردین‌ماه تا پایان اسفندماه سال جاری اعتباری بالغ‌ بر 500میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، ابلاغ و مشارکت‌های اجتماعی برای حفاظت و مرمت ابنیه تاریخی استان هزینه شده است، افزود: درحالی‌که استان گیلان با مناظر طبیعی همچون دریا و کوه شناخته می‌شود، اما این استان با دارا بودن 1173 اثر ثبت‌شده در فهرست آثار ملی، رتبه چهارم به لحاظ تراکم آثار تاریخی در کشور رادار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان تصریح کرد: برگزاری اولین همایش میراث طبیعی کشور در گیلان، تعیین و تصویب حریم پنج اثر تاریخی، انجام گمانه‌زنی در هفت محوطه تاریخی و ثبت جهانی سه سایت جنگل‌های هیرکانی در گیلان از دیگر اقدامات اداره کل میراث فرهنگی گیلان در سال جاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز