خبرگزاری کار ایران

نماینده ایلام در مجلس مطرح کرد:

انتقاد از بی‌توجهی به تبعات اقتصادی و اجتماعی کرونا در کشور/ درآمدهای مالیاتی و نفتی محقق نمی‌شود/ دولت پس‌اندازی ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۹۲۰۰۹

نماینده ایلام در مجلس با بیان اینکه بحث‌های بسیار جدی در کشورهای توسعه یافته در خصوص تبعات اقتصادی - اجتماعی کرونا در جریان است، گفت: در کشور ما با وجود مشکلات مالی که گریبان دولت را گرفته کمتر بحث و گفت‌وگویی راجع به خسارت‌های وارده از ناحیه کرونا و تعطیلی واحدهای تولیدی به اقتصاد مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلال میرزایی در جلسه امروز یکشنبه دهم فروردین ماه ۹۹ که به صورت ویدئو کنفراس برگزار شد با اشاره به برخی موضع گیری فعالان سیاسی گفت: برخی‌ها به گونه ای صحبت می‌کنند که انگار ما مشکل مالی نداریم و معتقدند حیف که تحریم‌ها مانع کمک مالی ما به آمریکا شده است.

میرزایی افزود: الان بحث‌های بسیار جدی در کشورهای توسعه یافته در خصوص تبعات اقتصادی - اجتماعی کرونا در جریان است و در کشور ما با وجود مشکلات مالی که گریبان دولت را گرفته است کمتر بحث و گفت وگویی در یک ماهه اخیر راجع به خسارت‌های وارده به اقتصاد صورت گرفته است.

عضو فراکسیون امید مجلس بیان داشت: باید بدانیم اگر این روند ادامه داشته باشد آنچه که اتفاق می‌افتد این است که یک چهارم درآمدهای مالیاتی محقق نمی‌شود، درآمد حاصل از فروش نفت خام بدون توجه به میزان فروش به نصف می‌رسد و فروش فرآورده‌های نفتی در داخل و صادرات آن نیز تحت تاثیر ویروس کرونا کاهش یافته و درآمد حاصل از آن محقق نمی شود. بنابراین با توجه به آسیب‌هایی که اقتصاد کشور از ناحیه شیوع ویروس کرونا دیده است جا دارد در کنار تمرکز و برنامه ریزی در خصوص چگونگی مهار این ویروس روی چگونگی و استمرار فعالیت های اقتصادی در شرایط بحرانی فعلی نیز بیندیشیم. 

انتقاد از بی‌توجهی به تبعات اقتصادی و اجتماعی کرونا در کشور/ درآمدهای مالیاتی و نفتی محقق نمی‌شود/ دولت پس‌اندازی ندارد

وی تاکید کرد : دولت با توجه به مشکلات پیش آمده، ذخایر و یا پس اندازی ندارد و در این شرایط چگونه می‌توان برخی مطالبات را تامین کرد و راهکار چیست؟ وقتی پس انداز نداریم، میزان منابع صندوق توسعه ملی در هاله‌ای از ابهام است. تلاش هوشمندانه دولت و وزارت خارجه برای تحت فشار قرار دادن امریکا، کاهش تحریم ها و اخذ وام از خارج توسط جریانی در داخل کشور خنثی می شود. حال سئوال این است چه کاری می‌توانیم انجام دهیم ؟ 

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس افزود: در شرایط فعلی تنها منابعی که قابل تصور است منابع موجود در آستان قدس ، فرمان اجرایی امام و بنیاد مستضعفان است، دولت جزیی از نظام است و اکنون که نظام با چالش مواجه شده برای مقابله با این بحران پیش رو و مدیریت تبعات اقتصادی و اجتماعی این بحران از منابع این بنیادها و ستادها استفاده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز