خبرگزاری کار ایران

اپیدمیولوژیست بیماری‌های عفونی مطرح کرد:

کرونا از طریق هوا منتقل نمی‌شود/ زدن ماسک آرامش روانی ایجاد می‌کند/ الکل کرونا را از بین نمی برد

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۹۳۸

اپیدمیولوژیست بیماری‌های عفونی با بیان اینکه وویروس کرونا از طریق هوا منتقل نمی شود، گفت: اگر ویروس کرونا از هوا منتقل می‌شد سرعت تکثیر آن ده برابر میزان فعلی بود و این فرضیه کاملاً رد شده است.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر حق‌دوست که با شبکه خبر گفت‌وگو می کرد، افزود: ویروس‌ها میزبان اصلی دارند و میزبان اصلی آن حیوان خفاش بوده که به هر دلیلی به انسان منتقل شده است.

وی افزود: کرونا از انسان به حیوان منتقل نمی‌شود.

حق‌دوست گفت: در حال حاضر میزبان کرونا، انسان است. ممکن است ویروس تغییر روش بدهد، اما در کوتاه مدت به حیوان انتقال نمی‌یابد.

وی افزود: انتقال ویروس از انسان به حیوان سریع اتفاق نمی‌افتد و زمانبر است.

اپیدمیولوژیست بیماری‌های عفونی درباره ماندگاری کرونا در هوا هم گفت: ویروس در مخاط تنفسی تکثیر می‌یابد و از طریق قطرات به بیرون انتقال می‌یابد و چون سنگین است بر روی سطوح باقی می ماند. سایز ویروس و نوع آن انتقال هوایی را ضعیف می‌کند.

حق‌دوست گفت: اگر این ویروس از هوا منتقل می‌شد سرعت تکثیر آن ده برابر میزان فعلی بود.

وی درباره ماسک هم گفت: از بعد روانی ماسک زدن آرامش روانی ایجاد کرده است. ماسک‌های معمولی چندان در پیشگیری کارایی ندارد. البته ماسک جایگزین شستن دست‌ها نمی‌شود.

اپیدمیولوژیست بیماری‌های عفونی درباره تغذیه گفت: تحقیقاتی درباره تغذیه و درمان بیماری کرونا انجام نشده است. خوردن الکل نمی‌تواند کرونا را از بین ببرد، چون ویروس در داخل سلول است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز