خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار:

واحدهای صنفی متخلف در قزوین جریمه می شوند/ روزانه ۶۰ هزار عدد دستکش در استان تولید می شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۹۲۹

سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در استان قزوین گفت: اصناف غیرضروری در صورت بازنگه داشتن واحد صنفی خود به پرداخت 500 هزار تومان جریمه نقدی و یک ماه پلمب محکوم می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، منوچهر حبیبی در نشست با اصحاب رسانه استان قزوین، اظهار کرد: اگر اتحادیه‌ای تخلف کند و صنف‌های تحت تابعه خود را باز نگه‌دارد، هر واحد صنفی ۵۰۰ هزار تومان جریمه و یک ماه پلمب می‌شود و مدیر اتحادیه نیز به مرجع قضایی معرفی خواهد شد.

معاون سیاسی استاندار افزود: تاکنون چندین واحد صنفی به علت تخلف و توجه نکردن به دستورالعمل‌ها پلمب شده‌اند، اما هنوز مدیری از اتحادیه‌های صنفی به مراجع قضایی معرفی نشده است.

حبیبی اعلام کرد: ۹۵ درصد مغازه‌های توزیع کننده اقلام غیر ضروری مردم به منظور مقابله با ویروس کرونا تعطیل شده است.

وی بیان کرد: هر مدیری که بر خلاف مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا رفتار کند، مستحق برخورد قانونی از طریق سازمان تخلفات اداری است که بدون هیچ‌گونه اغماضی اجرا خواهد شد.

این مسئول مدت زمان اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا یا فاصله گذاری اجتماعی را فعلا تا ۲۰ فروردین ماه سال جاری عنوان کرد و افزود: در شرایطی که واحدهای غیرضروری تعطیل شده‌اند، واحدهای توزیع کالاهای ضروری تا پایان عید فعال هستند و پنج فروشگاه‌ اینترنتی نیز به آنها اضافه شده است.

 سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان با بیان اینکه کالاهای اساسی مردم به اندازه کافی تا سه ماه آینده ذخیره شده است، گفت: بسیاری از کشورهای غربی برای یک دستمال کاغذی یا یک کالای ضروری کاغذی سربازان مسلح به کار گمارده‌اند؛ درحالی که در کشور ما با همه تحریم‌ها و کمبودها با مدیریت بسیار خوب مواد غذایی روبه رو است.

معاون سیاسی استاندار در خصوص کوچ عشایر استان نیز ادامه داد: طبق هماهنگی انجام شده باید عشایر استان تا پایان فروردین ماه سال جاری در مناطق خود بمانند و به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا از حرکت و جابه‌جایی پرهیز کنند.

حبیبی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای رفع نیازهای شهروندان به اقلام بهداشتی، خاطرنشان کرد: استان قزوین توانسته روزانه ۶۰ هزار عدد دستکش و تاکنون ۲۴ میلیون عدد ماسک تولید کند و مازاد نیاز خود را به استان‌های دیگر ارسال کنند.

وی با اشاره به وظایف رسانه‌ها یادآور شد: یکی از وظایف رسانه در این برهه زمانی شیوع ویروس کرونا دادن امید و انگیزه به کادر درمان و پزشکی است که انصافا از جان و دل مایه گذاشته و در این راه از خودگذشتگی دارند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز