خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان:

بیمه بیکاری به کارکنان اصناف فرهنگی هنری قزوین تعلق می گیرد

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۹۰۳

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: صنوف فرهنگی هنری استان قزوین که به علت کرونا تعطیل شده اند، مشمول قانون بیمه بیکاری می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد حسین اسماعیلی اظهار کرد: کارکنان مؤسسات فرهنگی هنری، چاپخانه‌ها، کانون‌های آگهی و تبلیغات، آموزشگاه‌های هنری و سایر صنوف فرهنگی هنری که صرفاً به علت شیوع کرونا از کار بیکار شده اند و کارگاه آنان تعطیل شده است و یا زیر یکسال سوابق بیمه در سال ۹۸ دارند مشمول بیمه بیکاری می‌شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان افزود: در راستای ماده ۲ و بند ب ماده ۶ قانون بیمه بیکاری، این دسته از صنوف در صورتی که دارای کد کارگاهی هستند، باید ابتدا در سایت وزارت کار به آدرس http://Bimebikari.mcls.gov.ir ثبت نام اولیه را انجام دهند که مهلت ۳۰ روزه آنان رد نشود.

اسماعیلی بیان کرد: تمام مشاغلی که به صورت مستقیم به واسطه شیوع کرونا مجبور به تعطیلی شده و کارگران آنان بیکار شده اند شامل قانون بیمه بیکاری خواهند شد وکسانی که در این سامانه ثبت نام می‌کنند حتماً علت بیکاری را گزینه حوادث غیر مترقبه انتخاب کنند.

وی تاکید کرد: برابر مقررات تأمین اجتماعی، لزوماً بیمه شدگان بیکار که دارای کد کارگاهی بوده اند مشمول دریافت حق بیمه بیکاری هستند و اشخاصی که بصورت خویش فرما بیمه شده اند (مثل بیمه شدگان صندوق هنر) مشمول نیستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز