خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان خبرداد:

518 زنجانی به کرونا ویروس مبتلا شدند/ تا امروز فوتی کادر درمانی نداشتیم/ "خرم دره" با بیشترین بیماران کرونایی

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۷۷۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان آمار قطعی بیماران کرونا ویروس را 518 مورد اعلام کرد و گفت: 24 مورد طی 24 ساعت گذشته به مجموع مبتلایان افزوده شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، پرویز قزلباش شامگاه امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به آمار تجمیعی موارد مشکوک در سطح استان با یک هزار و 466  نفر، اظهارداشت: در استان زنجان 345 نفر درگیر کرونا ویروس هستند و 342 نفر از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، آمار ابتلای قطعی بیماران به کرونا ویروس را 518 مورد اعلام و گفت: 24 مورد از این موارد طی 24 ساعت گذشته به این مجموع اضافه شده‌اند.

قزلباش ، با اشاره به ادامه غربالگری بیماران در استان زنجان افزود: 80 درصد جمعیت استان در طرح غربالگری مشارکت کردند که این درصد مشارکت شامل 861 هزار و 603 نفر هستند که در این میان زنجان با 68 درصد کمترین مشارکت را داشته‌اند.

وی، با تاکید بر اینکه وضعیت 90 درصد بیماران مشکوک در طرح غربالگری پیگیری شده است، ادامه داد: در این رابطه بیمارانی هم بودند که داروها را به صورت سرپایی دریافت کرده‌اند.

قزلباش با بیان اینکه نحوه نمونه‌گیری از بیمار مشکوک در مشخص شدن نتیجه بسیار تاثیرگذار است، تصریح کرد: با توجه به اینکه نمونه بزاق از پشت گلو گرفته می‌شود خطای نمونه‌گیر و همکاری بیمار در نتیجه بسیار تاثیرگذار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ، ادامه داد: مهم‌ترین دغدغه بخش درمان را افزایش یکباره بیماران بوده است که خوشبختانه این بیماری در استان دارای شیب ملایم بوده است.

قزلباش با ارائه آمار بر حسب ابتلا برای هر 100 هزار نفر در بین شهرستان‌ها، افزود: بر این اساس خرم‌دره با 68 درصد بیشترین درگیری را داشته و زنجان با 52 درصد، طارم با 47 درصد، ابهر و ماهنشان با 33 درصد، خدابنده با 23 درصد، سلطانیه با 17 و ایجرود با 6 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به درگیر شدن تعداد از کادر درمان در همه رده‌ها با ویروس کرونا گفت: خوشبختانه فوتی از بین کادر درمان نداشتیم.

قزلباش، با اشاره به اینکه از اول شیوع ویروس کرونا در زنجان فقط یک مورد ابتلای کودک زیر 10 سال در زنجان ثبت شده است، ادامه داد: این شیوع در رنج سنی 10 تا 19 سال دو مورد، 20 تا 29 سال 12 مورد، 30 تا 39 سال 31 مورد، 40 تا 49 سال 54 مورد، 50 تا 59 سال 108 مورد 60 تا 69 سال 129 مورد، 70 تا 79 سال 222 مورد و 80 سال به بالا 264 مورد گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با تاکید بر اینکه جوانان هم به کرونا ویروس مبتلا می‌شوند، افزود: آماری از این ابتلا وجود ندارد چون کار جوانان در اغلب موارد به بستری شدن نمی‌کشد.

وی، در پایان، با تاکید بر متفاوت بودن علائم بروز کرونا ویروس در افراد ، گفت: این علائم تفاوت نکرده ولی از ابتدای شیوع تا کنون تغییراتی داشته به طوری که تب دیگر جزو علائم اولیه نیست، بلکه سرفه خشک، خشکی گلو، از دست رفتن حس بویایی، ضعف و درد از بارزترین علائم محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز