خبرگزاری کار ایران

معاون علوم پزشکی یزد خبر داد:

توزیع بسته های بهداشتی بین خانوارهای دارای بیمار کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۷۴۱

معاون بهداشتی علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به همکاری خانه فرهنگ صدوقی یزد با دانشگاه علوم پزشکی گفت: بسته های بهداشتی توسط خانه فرهنگ شهید صدوقی یزد تهیه شده و در اختیار خانواده ها قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدرضا دهقانی اظهار داشت: با توجه به محدودیت در تعداد بسته های بهداشتی نسبت به اولویت بندی کردن خانوارها اقدام شد و خانوارهایی که بیمار مبتلا به کرونا دارند در اولویت دریافت این بسته های بهداشتی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه بسته های تهیه شده در حال توزیع است ادامه داد: تا کنون یک هزار و 620 بسته شامل شوینده، دستمال کاغذی، ماسک و پکیج آموزشی از خانه فرهنگ صدوقی دریافت و توسط پایگاه های بهداشت توزیع شده است.

دهقانی با بیان اینکه پایگاه سلامت، مرکز خدمات جامع سلامت، خانه بهداشت روستاها و مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در حال فعالیت برای مقابله با کرونا هستند، افزود: پیگیری بیماران مبتلا به کرونا که از بیمارستان مرخص می شوند و غربالگری در این مکان ها انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه خانه های بهداشت و پایگاه های سلامت در شرایط شیوع کرونا وظایف اصلی را بر عهده دارند، اظهار داشت: بیمارانی که مرخص شدند تا 14 روز بحث دارو مراقبت آنها با حوزه بهداشت است همچنین غربالگری تک تک خانوارها و افراد پر خطر همچون مادران باردار، بیماری قلبی و را انجام می دهند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه موثر ترین راه کنترل این بیماری غربالگری است، افزود: تاکنون 270 هزار نفر به وسیله سامانه 4030 وزارت بهداشت توسط پایگاه ها و مراکز بهداشت غربالگری شدند و اگر فردی با علایم مثبت کرونا پیدا شد تیم غربالگری برای پیگیری موضوع به محل اعزام و یا از فرد مشکوک به کرونا برای معایانات لازم دعوت می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز