خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

شناسایی ۲۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس/ تعداد مبتلایان به 669 نفر رسید

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۶۹۸

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۲۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس خبر داد و بیان داشت: با شناسایی موارد جدید ابتلا به کرونا در این استان به ۶۶۹ نفر افزایش یافت.

به گزارش ایلنا، عبدالرسول همتی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در استان فارس گزارش نشده است، افزود: تاکنون ۲۷ نفر در این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: تاکنون ۲۵۴ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شدند و ۲۰۲ نفر از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند.

همتی ضمن تاکید مجدد بر اهمیت رعایت اصول بهداشتی، از عموم مردم فارس خواست ضمن توجه ویژه به رعایت اصول بهداشتی، از ترددهای غیرضرور با جدیت پرهیز کنند و با عدم توجه به شایعات، اخبار و اطلاعات موردنیاز خود را از وبگاه اختصاصی بیماری کرونا  به نشانی اینترنتی https://corona.sums.ac.ir/ دریافت کنند.

وی همچنین نقش موثر داوطلبان سلامت در کنترل ابتلا به کرونا را ستود و ابراز داشت : مشارکت داوطلبان سلامت و جلب مشارکت مردم در رعایت فاصله اجتماعی برای توسعه سلامتی در جامعه انکارناپذیر است.

دکتر  همتی افزود: چهار اصل در مراقبت ها مورد توجه جامعه بین المللی قرار گرفته است که عدالت و برابری، مشارکت مردم، همکاری بین بخشی و بهره گیری از فناوری مناسب را شامل می شود.

وی ادامه داد: در دو اصل مشارکت مردمی و همکاری بین بخشی، مردم محور قلمداد می شوند و در تاریخ نظام و انقلاب نیز هرجا مردم نقش بیشتری داشته اند، در عرصه هایی مانند پیروزی انقلاب، جنگ، سازندگی توفیقات چشمگیر و غیرقابل باوری نیز حاصل شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: اگر مردم به عنوان محور سلامت قلمداد شوند و مشارکت آنها جلب شود، سلامت افراد، خانوارها و جامعه تضمین می شود.

دکتر همتی بیان کرد: داوطلبان ما در محلات، ادارات، ارگان ها، سازمان های مردم نهاد، سازمان های مردم نهاد  و خیرین حضور همیشگی دارند و می توانند برای پیشگیری از بسیاری از بیماری ها که ناشی از عوامل خطر رفتاری هستند، کمک شایانی انجام دهند.

وی افزود: از زمان شیوع کرونا و با مدیریت واحد جلب مشارکت های مردمی معاونت بهداشت، داوطلبان سلامت نقش پُر رنگی در کنار نیروهای تلاشگر حوزه بهداشت دانشگاه که به حق شایسته عنوان سربازان گمنام سلامت را یدک می کشند، ایفا کرده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: آموزش خانوارهای زیر پوشش، آموزش همکاران در ادارات از سوی داوطلبان متخصص، نصب پوسترهای آموزشی در محلات و ادارات، آموزش نحوه گندزدایی به مردم و توزیع بسته های آموزشی از اقدامات داوطلبان سلامت در این مدت است.

همتی اضافه کرد: این افراد بدون هیچ چشمداشت و به صورت داوطلبانه در کارگاه های تولید ماسک مشارکت دارند. مشارکت در ایستگاه های غربالگری و تب سنجی افراد و مراجعان از دیگر اقدامات داوطلبان سلامت در راستای مقابله با کرونا  است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز