خبرگزاری کار ایران

انجیدنی خبر داد:

جان باختن ۶۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان رضوی/ مشهد رتبه اول و کاشمر رتبه دوم استان را دارند

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۶۵۷

دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون ۶۰۰ شهروند بیمار مشکوک به کرونا در استان خراسان رضوی جان باخته‌اند.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی‌اصغر انجیدنی در این خصوص افزود: ۴۷۳ نفر از بیماران جانباخته مشکوک به کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه مربوط به محدوده جغرافیایی زیر پوشش پنج دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی دیگر این استان هستند.

بر ۷۵ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در قالب ۱۲ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲۵ درصد دیگر جمعیت این استان زیرپوشش خدمات دانشگاهها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور قرار دارند. 
وی ادامه داد: بین ۱۳ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، کلانشهر مشهد با ۴۱۸ نفر بیشترین شمار بیماران فوت شده مشکوک به کرونا را دارد.

دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پس از مشهد بیشترین شمار بیماران مشکوک به ابتلای کرونا، در کاشمر به تعداد ۱۶ نفر و در چناران به تعداد ۹ نفر تاکنون فوت کرده‌اند. 

وی افزود: تعداد بیمارانی که فوت آنها بطور قطع بر اساس آزمایش طبی، ناشی از ابتلا به کرونا بوده در خراسان رضوی ۱۹۷ نفر است. 

دکتر انجیدنی تعداد جان باختگان قطعی ناشی از بیماری کرونا را در محدوده زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱۳۸ نفر اعلام و بیان کرد: ۲۰ بیمار مبتلا به کرونا نیز در حوزه دانشکده علوم پزشکی نیشابور و ۱۰ بیمار در محدوده زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام جان باخته‌اند.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه جغرافیایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ۱۳ فوت و دانشگاههای گناباد و تربت‌حیدریه هر کدام ۸ فوت بطور قطعی ناشی از بیماری کرونا ثبت شده است. 

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار حدود نیم میلیون نفری جمعیت ساکن شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن را در غرب خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دارد.

دبیر کمیته مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین به آخرین آمارهای ابتلا به کرونا در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: با اضافه شدن ۳۰ شهروند دیگر به فهرست مبتلایان، تا ظهر امروز نهم فروردین ماه تعداد بیماران کرونا در این استان به هزار و ۳۶۱ نفر رسیده است. 

وی گفت: ۸۲۴ نفر از کل بیماران مبتلا به کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر این استان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز