خبرگزاری کار ایران

خاموشی عمارت عالی قاپو در ساعت زمین/ مسابقه خاموشی زمین برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۵۹۱

ساعت زمین دست دوستی انسان ها با زمینی است که بیش از حد از منابعش استفاده کرده و آن را به چالش کشیده اند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، چند سالی است که شهرداری اصفهان نهم فروردین هم صدا با طبیعت و در راستای محافظت از زمین اقدام به برگزاری مراسمی به عنوان ساعت زمین می کند. در این مراسم چراغ های چند عمارت و پل تاریخی را خاموش می کنند تا اثر تخریبی استفاده از انرژی های غیر طبیعی را گوش زد کنند.

هرچند این روزها برخی روشنایی های معمول شهرمان نیز ‎خاموش است، ولی به رسم هر سال در اصفهان این بار ‎چراغ های عمارت عالیقاپو به احترام ‎زمین برای یک ساعت خاموش می شود. البته بدون حضور شهروندان در محل خاموشی، اما با مشارکت آنها از خانه این کار انجام می شود.

‌در ‎ساعت زمین بیایید با هم، ‎صدای طبیعت باشیم حتی برای ساعتی و از ‎خانه با خاموش کردن برخی از چراغ های منزل مان به مدت یک ساعت، همراهی با ‎زمین و تهدید زندگی بشر در آینده با افزایش استفاده از منابع زمین، ‎انرژی های مختلف و تبعات آن مانند افزایش گازهای گلخانه ای را به خودمان یادآوری کنیم.

به علت شرایط ویژه و محدودیت تردد در سطح شهر، امسال شهرداری مسابقه ای برای شرکت شهروندان در ساعت زمین درنظر گرفته است. مسابقه محیط زیستی از منزل با نام مسابقه ساعت زمین 99 ؛ همین امشب( ٩ فروردین) بین ساعت ٢٠:٣٠ تا ٢١:٣٠  در دو بخش عکس و متن برگزار می شود.

به بهترین جمله در مورد احترام به زمین و قول به زمین برای حفظ محیط زیست و بهترین عکس در خانه با رویکرد کاهش مصرف انرژی همزمان با رویداد ساعت زمین ( شام خوردن با نور شمع، مطالعه با نور شمع، استفاده از وسایل بازیافتی در خانه، تماشای فیلم محیط‌زیستی و هر آنچه نشانه‌ای از صرفه جویی در مصرف انرژی و احترام به طبیعت در آن باشد) جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

علاقمندان می توانند عکس ها و جملات خود را در زمان برگزاری رویداد ساعت زمین ( شنبه، ۹ فروردین از ساعت ٢٠:٣٠ تا ٢١:٣٠ )  با هشتگ (#ساعت_زمین۹۹) منتشر کنید.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز