خبرگزاری کار ایران

بیانیه خانه مطبوعات گیلان برای مقابله با بحران کرونا؛

امنیت اجتماعی را جدی بگیریم و در خانه بمانیم!

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۵۸۱

با اعمال روش های کنترل بر ترددهای شهری و برون شهری، پیداکردن فعال بیماری ، محافظت از پرسنل و کادر درمانی بیمارستان ها و اتخاذ سیاست های کاهش تماس افراد، نقش موثری در افزایش امنیت اجتماعی و جلوگیری از بروز و شیوع این بیماری در جامعه ایفا نماییم.

به گزارش ایلنا از رشت، درپی شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان و خصوصا همه گیری آن در کشورمان که با تبعات جانی زیادی نیز همراه بوده و هست، جا دارد تلاش ها وتمهیدات بیشتری از سوی همه مردم عزیز کشورمان لحاظ شود و با توجه به اهمیت سلامت اجتماعی و فردی که یکی از عوامل موثر در افزایش امنیت اجتماعی در شرایط بحرانی کنونی و مقابله با ویروس کرونا محسوب می شود؛ همه خود را مسئول بدانیم و از خودمان شروع کنیم و با خانه ماندن در قطع زنجیره انتقال این بیماری مهلک تلاش نماییم.

باتوجه به گسترش جهانی بیماری نوظهور کووید 19 یا همان کرونا ویروس و ضرورت اتخاذ استراتژی صحیح و قاطع در برابر این بیماری،اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله با ویروس کرونا می تواند با تشدید قطع زنجیره انتقال بیماری و کاهش تماس ها و حذف ترددها و عدم تشکیل اجتماعات غیر ضروری از یک سو موجب کنترل سریع تر بیماری هم از نظر وسعت و شدت اپیدمی شده و از سوی دیگر به حفظ سرمایه های اجتماعی نیز بینجامد.

اعتقاد بر این است با اعمال روش های کنترل بر ترددهای شهری و برون شهری، پیداکردن فعال بیماری ، محافظت از پرسنل و کادر درمانی بیمارستان ها و اتخاذ سیاست های کاهش تماس افراد، نقش موثری در افزایش امنیت اجتماعی و جلوگیری از بروز و شیوع این بیماری در جامعه ایفا نماییم.

برهمین اساس در وهله اول از خبرنگاران و جامعه رسانه ای استان و سپس از همه مردم عزیز گیلان استدعا داریم در طرح جدید دولت در ممنوعیت رفت و آمد های استانی و تردد شهر به شهر، همراهی و همکاری شایان توجه ای از خود نشان دهیم و همانطور که گیلانیان طی سنوات گذشته در همه عرصه ها جزو اولین ها بوده اند در نابودی و ازبین بردن این ویروس کشنده، البته با زحمات و تلاشهای بی دریغ پزشکان ، پرستاران و مجموعه کادر درمانی استان نیز درصدر بایستیم.

در خاتمه ضمن تبریک سال نو امیدواریم با عنایات و توجهات حضرت حق باریتعالی با پیروزی در این آوردگاه مهم و قطع زنجیره انتقال این بیماری کشنده، عید واقعی را با عبور از کرونا جشن بگیریم.

هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز