خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد ؛

نگرانی کادر درمانی استان از شیوع موج دوم کرونا /در صورت عدم رعایت مردم شرایط کنترل کرونا سخت‌تر می شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۵۶۹

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ابراز نگرانی از شروع شیوع موج دوم کرونا در گیلان گفت: با توجه به خستگی کادر درمانی استان و افزایش تردد در خیابان‌های استان این احتمال وجود دارد موج دوم کرونا در گیلان شروع شود که در آن شرایط کنترل کرونا سخت است.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدرضا نقی پور با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح بسیج ملی مقابله کرونا اظهار کرد: گیلان یکی از استان‌های پیشتاز در اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا است و تاکنون بالغ بر ۸۵ درصد مردم استان در این طرح شرکت کرده و غربالگری شده‌اند.

وی با بیان اینکه هنوز بخشی از شماره تلفن و آدرس مردم برای غربالگری مشخص نشده است، افزود: متأسفانه هنوز از بخشی از مردم گیلان هیچ آدرس و شماره تلفنی برای غربالگری وجود ندارد و ما از طرق مختلف به دنبال پیدا کردن این افراد هستیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به اینکه بیمارستان‌های گیلان تحت کنترل است، تصریح کرد: با همکاری مردم و کادر درمانی استان توانستیم از یک موج و اپیدمی عبور کنیم و وضع بیمارستان‌های استان تحت کنترل بوده و از یک دوره شرایط سخت عبور کرده‌ایم.

نقی پور با ابراز نگرانی از شیوع موج دوم کرونا در گیلان بیان کرد: اگر مردم به استان گیلان سفر و در خیابان‌ها تردد کنند، با توجه به خستگی کادر درمانی استان، این احتمال وجود دارد که موج دوم کرونا در گیلان شروع شود که در این شرایط کنترل کرونا سخت می‌شود.

وی لازمه آغاز فعالیت کشاورزی در گیلان را رعایت نکات بهداشتی عنوان کرد و افزود: کماکان بخشی از فعالیت‌های کشاورزان گیلانی به‌صورت مکانیزه انجام می‌شود لذا از آنان درخواست دارم دستور عمل‌های وزارت بهداشت را رعایت کرده و مطابق با آن عمل کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با درخواست از مردم در خصوص عدم ترددهای غیرضروری در خیابان‌های استان افزود: بارها اعلام کردیم تنها راه مقابله با کرونا قطع زنجیره این ویروس است ولی هنوز عده‌ای به هشدارها بی توجه هستند؛ لذا از مردم می‌خواهم در خانه‌های خود مانده و از ترددهای غیرضروری خودداری کنند تا عیدی کادر درمانی استان گیلان به مردم قطع زنجیره کرونا باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز