خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره روابط کار اداره کل کار فارس عنوان کرد:

نیمی از پرونده‌های کارگری و کارفرمایی‌ منجر به سازش شده است/ فارس کمترین تنش کارگری و کارفرمایی را دارد

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۵۶۵

رئیس اداره روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به راه اندازی سامانه جامع روابط کار گفت: این سامانه ضمن‌کاهش مراجعات حضوری، جلوگیری از بوروکراسی و حذف هزینه‌های جاری شهروندان؛ منجر به افزایش اطلاع رسانی در روند رسیدگی و کاهش مشکلات ناشی از ابلاغ اوراق مربوط به مراجع حل اختلاف شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی فارس؛ علیرضا پاکدامن، ضمن اشاره به راه اندازی سامانه جامع روابط کار از بهمن ماه ۹۸ عنوان کرد: متقاضیان می توانند با اخذ کد رهگیری احراز هویت در دفاتر پیشخوان دولت ثبت نام و ثبت دادخواست خود را به صورت الکترونیکی تنظیم نمایند.

پاکدامن با ییان اینکه اعضای مراجع حل اختلاف از سه ضلع نمایندگان دولت،کارفرمایان و کارگران تشکیل شده است؛ یادآور شد: در این مراجع نزدیک به ۴۵۰ نفر در امر رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمایی عضویت دارند و با تعامل صورت گرفته این اداره کل با تشکل های کارگری و کارفرمایی ۵۲ درصد از پرونده های مطروحه در سال ۹۸ منجر به سازش شده است که این امر در پایداری کارگاه ها موثر بوده است.

پاکدامن افزود: همچنین با تقویت واحد مشاوره بخشی از دادخواست های ارایه شده قبل از طرح در مراجع به صلح خاتمه داده شده است.

رئیس اداره روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به پیاده سازی نظام کارمزدی بجای نظام مزدی در کارگاه ها تصریح کرد: این نظام در راستای افزایش بهره وری تولید و ارتقا سطح درآمد کارگران و همچنین افزایش سود کارفرمایان با برگزاری کارگاه های آموزشی و تخصصی  ترویج داده شد.

پاکدامن ادامه داد: در این خصوص  ۱۲۸ قرارداد   بین کارگران و کارفرمایان کارگاه هایی که قابلیت اجرایی این طرح را داشتند؛ منعقد شده است.

وی با بیان تشکیل کمیته های انضباط کار در  کارگاه ها خصوصا اتحادیه های صنفی با هدف ایجاد محیطی سالم در راستای افزایش کارایی و بهبود کمی و کیفی فعالیت ها ابراز کرد: با شعار "هر کمیته انضباط کار یک مرجع حل اختلاف"  ۲۰۳ کمیته انضباط کار در سال ۹۸ تشکیل شده است.

پاکدامن با اشاره به درخواست های متقاضیان اخذ تایید صلاحیت شرکت های خدماتی پشتیبانی و فنی مهندسی در سال ۹۸  عنوان کرد: در این زمینه ۳۹۲ درخواست در کمیته تایید صلاحیت شرکت های خدماتی تایید شده است.

وی افزود: این اداره کل نظارت قانونی بر عملکرد شرکت های مزبور را با هدف صیانت حقوق کارگران شاغل در این کارگاه ها از جمله جلوگیری از انعقاد قراردادهای سفید امضا و واریز کلیه مطالبات به حساب بانکی کارگران در نظر گرفته است.

پاکدامن تصریح کرد: در راستای ارتقاء انگیزش کارگران و منع تبعیض پرداخت دستمزد بین کارگران برای کارهای هم ارزش با شرایط یکسان در ۱۴ کارگاه بالای ۵۰ نفر طرح طبقه بندی مشاغل پیاده سازی و مورد تایید این اداره کل قرار گرفته اند.

پاکدامن گفت:  از جمله وظایف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس همچنین تنظیم و نظارت روابط کار و صیانت از نیروی کار است که با تعاملی که با تشکلات عالی کارفرمایی و کارگری استان به وجود آمده است خوشبختانه استان فارس کمترین تنش کارگری و کارفرمایی را داشته است.

رئیس اداره روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه در اداره روابط کار بیش از ۶۰۰۰ نفر ساعت کارگاه های آموزشی ویژه کارفرمایان و کارگران برگزار شده است؛ خاطرنشان کرد: این اموزش ها در راستای ارتقا مدیریت منابع انسانی و به منظور جلوگیری از بروز اختلافات کارگری و کارفرمایی خصوصا در کارگاه های کوچک و همچنین آموزش اعضای مراجع حل اختلاف در رابطه با منشور اداره جلسات در سال ۹۸ برگزار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز