خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی:

شدت بارش‌های بهاری امروز در 10 استان کشور/سامانه بارشی سه شنبه از کشور خارج می شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۵۲۸

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی روز سه‌شنبه (۱۲ فروردین ماه) این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

به گزارش ایلنا، صادق ضیاییان با اشاره به اینکه سامانه بارشی روز‌های یکشنبه (۱۰ فروردین ماه) و دوشنبه (۱۱ فروردین ماه) تداوم دارد، گفت: روز سه‌شنبه (۱۲ فروردین ماه) این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

وی ادامه داد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز (۹ فروردین ماه) در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی و بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه ضمن بیان اینکه روز‌های یکشنبه (۱۰ فروردین ماه) و دوشنبه (۱۱ فروردین ماه) تقریبا در غالب مناطق کشور این وضعیت تداوم دارد، گفت: شدت بارش در روز شنبه در استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شمال شرق خوزستان، برخی نقاط فارس، جنوب یزد و نواحی مرکزی کرمان پیش بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان، همچنین شدت بارش‌ها در روز یکشنبه (۱۰ فروردین) در استان‌های لرستان، نیمه شرقی خوزستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، برخی نقاط استان‌های فارس، یزد و خراسان رضوی و نیمه غربی کرمان و روز دوشنبه (۱۱ فروردین ماه) در نیمه جنوبی کرمان و برخی نقاط سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه (۱۲ فروردین ماه) تمرکز بارش‌ها در شمال شرق و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی است، اظهار کرد: اواخر این روز سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

ضیاییان همچنین خاطرنشان کرد: بارش در این مدت در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی به‌صورت برف خواهد بود. همچنین در روز‌های شنبه (۹ فروردین) و یکشنبه (۱۱ فروردین) خلیج فارس و در روز دوشنبه دریای عمان مواج است.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه نیز در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی بارش پراکنده خواهیم داشت.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۰ فروردین ماه) ابری و همراه با بارش باران و رگبار و رعدوبرق گاهی افزایش باد با حداکثر دمای ۱۴ و حداقل دمای ۹ درجه سانتی‌گراد و روز دوشنبه (۱۱ فروردین ماه) ابری و مه رقیق گاهی بارش باران و به‌تدریج افزایش باد و کاهش ابر با حداکثر ۱۵ و حداقل دمای ۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز